Kitten mauwt als ik hem aai

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Marijke1998
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:54

Kitten mauwt als ik hem aai

Bericht door Marijke1998 »

Hii, daar ben ik weer met een vraag! Maar ik ben gewoon erg benieuwd wat het betekend!

Als onze kleine britse korthaar Andre (13,5 weken) ligt te slapen en ik begin hem te aaien begint hij erg te spinnen, maar daarna ook te mauwen en begint hij om me heen te lopen en geeft soms een heel zacht kopje. (kopjes geven doet hij nog niet zo veel) En dan komt hij op me schoot liggen maar na paar minuten is hij dat weer zat en begint hij weer om me heen te lopen en te mauwen. Tot dat ik weg loop of dat hij zelf weg loopt en soms pas als hij ergens goed kan liggen.

Ik vroeg me af wat bedoeld hij? Hij spint heel hard, dus ik neem aan dat hij het wel fijn vind? Maar hij mauwt ook continue en loopt over me heen en om mij heen.

Bedankt alvast!

Groetjes,
Marijke
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten mauwt als ik hem aai

Bericht door Zotvanpoezen »

Hij vind het misschien wel eventjes fijn, maar als hij slaapt mag je hem nooit wakker maken om te aaien.
Eigenlijk moet hij zelf komen vragen om geaaid te worden ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Marijke1998
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:54

Re: Kitten mauwt als ik hem aai

Bericht door Marijke1998 »

Ohhh nee dat wist ik niet! Maar hij doet het ook als hij bij me zit en ik begin hem te aaien.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten mauwt als ik hem aai

Bericht door Rik »

Zotvanpoezen schreef: 01 jun 2021 13:36 Hij vind het misschien wel eventjes fijn, maar als hij slaapt mag je hem nooit wakker maken om te aaien.
Eigenlijk moet hij zelf komen vragen om geaaid te worden ;-)
Tsja... hij kan zeggen... "lekker, ga door", of "ach, moet dat nou?". Dat is een kwestie van de rest van de lichaamstaal leren. Leuk hé, "kats" leren :lol:
Zotvanpoezen schreef: 01 jun 2021 13:36 ... maar als hij slaapt mag je hem nooit wakker maken om te aaien.
Bono mag ik wel wakker maken voor een lekkere krabbel op zijn kop hoor :lol: Hij gaat er dan ook nog eens lekker op zijn rug voor liggen. Maar je moet je kat wel 'kennen'. Bij Yuna doe ik dat niet omdat die dan meer wakker schrikt. Maar bij twijfel... inderdaad... een slapende kat laten slapen. Bij wakker schrikken zou hij zich op een gegeven moment in een te onrustige omgeving kunnen wanen.
Marijke1998 schreef: 01 jun 2021 13:31 Hij spint heel hard, dus ik neem aan dat hij het wel fijn vind?
Spinnen bij een kat wil niet altijd zeggen dat ze iets fijn vinden (bron). Katten die pijn hebben of angstig zijn kunnen bijvoorbeeld ook spinnen. Het is maar even een weetje... want hier denk ik wel dat het om spinnen van tevredenheid gaat.

Het miauwtje... ja... dat is dus altijd even een kwestie van uitvinden wat hij wil 'zeggen'.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten mauwt als ik hem aai

Bericht door nellebel »

ja guusje mag ik ook zo kriebelen, die kronkelt half slapend gewoon door. gijs hangt meteen in de lamp van paniek. lekker kats leren inderdaad. ws is hij gewoon lekker met je aan het kletsen. gewoon terug kletsen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie