Stampen met de pootjes naar achteren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Fiepp
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2021 08:26

Stampen met de pootjes naar achteren

Bericht door Fiepp »

Goedemorgen!

Als nieuweling hier, had ik een vraag over mijn kat. Ik kan namelijk nergens het antwoord vinden en hoop dat iemand hier mij ermee kan helpen.

Mijn kat James is een 1,5 jarige (gecastreerde) kater. Wat hij dus de laatste tijd ineens doet, is als hij met onze andere kat mini (gesteriliseerde en oudere) poes is dat hij dan met zijn achterpoten naar achteren trapt/stampt. Hij doet dan linker achter pootje stamp stamp naar achteren en dan het rechter pootje hetzelfde. Ik heb het nog nooit eerder gezien? Soms staat hij met zijn kontje naar mini toe en gaat met zijn kont op haar zitten (‘we stal stoeiend) en daarvoor heeft hij dan eerst stampend voor haar gestaan.

Hij deed dit gisteren dus weer maar nu met stoeien. Mini en James waren aan het spelen. En op een gegeven moment ging het wat hard eraan toe. Ze stonden tegenover elkaar en James stond een beetje in een hoekje. Mini wou hem weer pakken, maar toen deed hij dus weer dat stampen naar achteren. Daarna gingen ze weer spelen en rennen door het huis.

Ik heb het gewoon nog nooit gezien en vind het zo een gek gezicht? Ik dacht misschien weet iemand hier wat het betekend?

Alvast onwijs bedankt!
Plaats reactie