Kat beneden houden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
luigi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2021 11:57

Kat beneden houden

Bericht door luigi »

Hallo iedereen,

Ik heb sinds deze week een kat geadopteerd, een heel lief en best aanhankelijke kater. Ik zou graag hebben dat hij in de woonkamer (gelijkvloers blijft) maar dat doet hij enkel als ik in de buurt ben. Vanaf dat ik even uit het zicht ben, en hij niet naar mij kan komen, klimt hij 2 verdiepingen en blijft hij op de bovenste trap zitten. Het grote probleem is dat ik geen deuren heb om de verdiepingen/trappen af te sluiten (enkel deuren bij de kamers op de verdiepingen).

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Want wegjagen lijkt mij nu niet ideaal, hij heeft er al een stresserende periode opzitten.

(vb. van hoe irritant het kan zijn: hij heeft de voorbije 2 dagen af en toe diarree, de laatste keer was het mooi in de kattenbak maar hij heeft 1 van zijn pootjes er ingezet, en nu zijn er sporen over het volledige huis.)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat beneden houden

Bericht door Rik »

Ik gebruik de badkamerdeur om de zolder af te sluiten (met een extra plank erbij). Bij mij staat de badkamer dus altijd open :lol: (dit tot ik de zolder als kantoor om ga bouwen).

Je zou ook nog aan iets als babyhekjes boven aan de trap kunnen denken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
luigi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2021 11:57

Re: Kat beneden houden

Bericht door luigi »

Thanks Rik, ik bekijk de optie van een babyrekje
Plaats reactie