Kat blaast soms

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
luigi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2021 11:57

Kat blaast soms

Bericht door luigi »

Dag iedereen,

Ik heb 3 dagen geleden een katje (+/- 1 jaar oud) geadopteerd. Hij begint zich goed te wennen aan mijn huis en aan mij, maar soms blaast hij heel kort naar mij. Het lijkt totaal geen uiting van agressie of angst want zijn lichaamshouding wijst daar totaal niet op en onmiddellijk daarna vraagt hij om aandacht en mag ik hem aaien (hij spint dan ook enorm).

Wat zou hij daarmee willen zeggen? Kan dit van verveling zijn? want veel speeltjes of een krabpaal heeft hij nog niet, die zijn onderweg.

Misschien even zijn situatie schetsen. Een vriendin van mij heeft hem in haar woonblok gevonden terwijl hij vergiftigd was, zij heeft hem vorige week naar een dierenarts gebracht en is daarvoor behandeld (oa. valium enz..), daarna is hij bij mij komen wonen en dat verloopt best vlot. Ik wou hem eigenlijk nog een weekje aan mijn huis laten wennen vooral ik hem zou chippen, castreren en inenten, maar gisteren stond zijn poot wat gezwollen waardoor ik toch naar de arts ben gegaan en dan heeft hij alle behandelingen gekregen die nodig zijn. Het is een zware week geweest voor hem maar al bij al houdt hij zich wel heel sterk.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat blaast soms

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.
luigi schreef: 14 mei 2021 12:12 Wat zou hij daarmee willen zeggen?
Een woord: onzekerheid.

Hij wil wel maar durft niet en geeft met dat blazen dan de grens aan. Als jij daar op de juiste manier op reageert (dus niet door gaat) ziet hij ook "ah, valt best wel mee en dat grote beest kan mijn signalen goed lezen" en dan durft hij daarna wat meer. Dat gaat wel goedkomen (zolang je niets forceert).

Is hij ook gelijk gecastreerd? Zal inderdaad een druk dagje (en week) voor hem geweest zijn met allemaal enge indrukken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
luigi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2021 11:57

Re: Kat blaast soms

Bericht door luigi »

Dag Rik,

Bedankt voor het snelle antwoord, ik ben al wat meer op mijn gemak. Ja hij heeft alles in 1 keer gehad gisteren, castratie, inenting, chippen dus in combinatie met 2 verhuizen en een behandeling tegen vergiftiging was het een enorm zware week voor hem. Gisteren heeft hij zelfs , onderweg naar de dierenarts, het bakje waarmee ik hem transporteerde open kunnen krijgen (dierenarts kon zijn ogen niet geloven) en was hij een straat verder gelopen. Hierdoor heb ik zelfs de hulp van de brandweer moeten inroepen om hem terug te krijgen, en dat verliep niet vlot. Hij beet enorm van zich af, logisch ook want er liepen 4 grote mannen achter hem.

Door al deze zaken ben ik misschien wat overbezorgd, en heb ik soms wat schrik dat er nog iets niet in orde is. Maar eigenlijk is het een enorm sterke jongen. Hij loopt vlot, eet alweer goed en toont met momenten enorm veel liefde. :)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kat blaast soms

Bericht door Pikachu »

Dat zal vast goedkomen. Blazen is meestal niet zo erg, het is even grenzen aangeven. Mijn kat blies in het begin soms eens naar bezoek dat zelf katten had (vreemde geurtjes) maar is nu echt oversociaal, ze wil de hele tijd het bezoek knuffelen en gaat zich altijd bemoeien als er iemand aan de verwarming komt werken ofzo xD

Ik denk dat dat blazen naar jou gewoon helemaal niet meer gaat voorkomen na een tijdje.
luigi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2021 11:57

Re: Kat blaast soms

Bericht door luigi »

Pikachu schreef: 15 mei 2021 10:16 Ik denk dat dat blazen naar jou gewoon helemaal niet meer gaat voorkomen na een tijdje.
Bedankt voor je reactie! Hopelijk gaat het inderdaad weg na een tijdje.
Plaats reactie