Kat geen oog meer voor ons na komst kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
eeefjeb
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2021 08:46

Kat geen oog meer voor ons na komst kitten

Bericht door eeefjeb »

Hoi allemaal,

Sinds afgelopen donderdag hebben wij er een kitten (katertje) bij. We hadden al een kater van bijna 2 jaar oud. Deze is super lief en heel erg aanhankelijk, doet niets liever dan kroelen.
We vonden het natuurlijk erg spannend, een kitten erbij. Gelukkig gaat het tot nu toe super heel goed tussen de twee! Onze eerste kat is heel lief voor de kitten en ze spelen al samen, waar ik natuurlijk heel blij mee ben.
Echter verliest hij de kitten niet uit het oog en heeft hij helemaal geen aandacht meer voor ons. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn aandacht best wel mis. Ik hoop dat dit wel weer zal komen naarmate de kitten er langer is en hij weer wat meer zijn eigen ding gaat doen. Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat geen oog meer voor ons na komst kitten

Bericht door Anne »

Wat fijn dat jullie oudere kater het kitten zo goed accepteert, meestal hoor je geen goede verhalen over een oudere kat met een kitten

Ik denk als de nieuwigheid eraf is je kater wel weer aandacht voor jullie heeft
Hij is nu even druk met andere dingen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Kat geen oog meer voor ons na komst kitten

Bericht door Hansratlook »

---

Je bent gewoon jaloers :lol_sign:

Komt waarschijnlijk best wel weer goed hoor...

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
eeefjeb
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2021 08:46

Re: Kat geen oog meer voor ons na komst kitten

Bericht door eeefjeb »

Anne schreef: 09 mei 2021 11:56 Wat fijn dat jullie oudere kater het kitten zo goed accepteert, meestal hoor je geen goede verhalen over een oudere kat met een kitten

Ik denk als de nieuwigheid eraf is je kater wel weer aandacht voor jullie heeft
Hij is nu even druk met andere dingen ;-)
Klopt inderdaad, daarom vonden we het ook heel spannend! We hebben echt geluk met onze kater, het is zo’n goedzak. Hij heeft geen enkele keer gegromd of geblazen naar de kleine en begon hem de tweede dag al te wassen etc.

Dankjewel voor je reactie, dat stelt me gerust :grin:
eeefjeb
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2021 08:46

Re: Kat geen oog meer voor ons na komst kitten

Bericht door eeefjeb »

Hansratlook schreef: 09 mei 2021 12:40 ---

Je bent gewoon jaloers :lol_sign:

Komt waarschijnlijk best wel weer goed hoor...

---
Haha, betrapt ;-) ik ga er ook maar vanuit dat het goed komt!
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kat geen oog meer voor ons na komst kitten

Bericht door Ani »

Herkenbaar, hier heb ik een week of twee hetzelfde ervaren toen wij een kitten bij onze Winston van tien maanden kregen. Winston week normaal gesproken niet van mijn zijde en nu was ze enkelt op het kleintje gericht.
Maar dat is toch bijgetrokken, ik kan haar inmiddels zelfs makkelijker aanhalen of zelfs even oppakken en knuffelen (dat mocht voorheen nooit haha).

En wat een lieverd zeg, jullie grote kater, dat hij het kleintje zo goed ontvangt. Geniet er maar van!
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie