Kat veegt met kont

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Linda51
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2021 13:57

Kat veegt met kont

Bericht door Linda51 »

Goedemiddag allemaal,

Onze kat Ivy (ragdoll, 7 maanden) veegt haar kont af over dekens, dit doet ze alleen bij mij en doet ze als ze aan het kroelen is bij mij.

Ze komt dus bijvoorbeeld bij mij op bed en na een paar minuten dat ik haar heb geaaid gaat ze spinnend met haar kont over de dekens ‘vegen’, ze doet dit dus echt alleen bij mij op m’n bed of bank met deken.

Ze is volledig ontwormd laatst omdat we dachten dat het daar aan zou kunnen liggen. Zou het ook een aparte manier van territorium afbakenen kunnen zijn?

Alvast bedankt!
Linda.
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Kat veegt met kont

Bericht door Hansratlook »

---
Ik heb vroeger een hond gehad die dat regelmatig deed en toen bleek hij last

te hebben van zijn anaal - klier.

Deze werd tijden het poepen niet goed "geleegd "

Ik weet nu even niet of dat bij katten ook kan gebeuren :roll: :?:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat veegt met kont

Bericht door Zotvanpoezen »

Je zegt "haar" kont. Maar ik vermoed dat het om een katertje gaat die het dekentje "dekt" ;-)
Dit omdat je zegt dat "ze" het al spinnend doet.
Met andere woorden: indien het inderdaad om een katertje zou gaan (gecastreerd of niet) is hij aan het vrijen met het zachte deken...
Laat hem maar rustig doen hoor, kan geen kwaad ;-)
Tenzij het een ongecastreerde kater is, dan moet hij dringend gecastreerd worden natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Zotvanpoezen op 04 mei 2021 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat veegt met kont

Bericht door Dinky »

Last van anaalklieren kan zeker ook bij katten. Toen onze poes daar last van had ging ze sleetje rijden zoals dat heet. Dan is het kwestie van langs de da om de anaalklieren uit te laten knijpen
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Kat veegt met kont

Bericht door Hansratlook »

Dinky schreef: 04 mei 2021 07:47 Last van anaalklieren kan zeker ook bij katten. Toen onze poes daar last van had ging ze sleetje rijden zoals dat heet. Dan is het kwestie van langs de da om de anaalklieren uit te laten knijpen
Wij deden dat na een paar keer zelf [ na uitleg van de dierenarts ] maar was

zeker wel een erg smerig klusje [ dat stink als de hel ] :shock:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
kittentjes

Re: Kat veegt met kont

Bericht door kittentjes »

Zotvanpoezen schreef:Je zegt "haar" kont. Maar ik vermoed dat het om een katertje gaat die het dekentje "dekt" ;-)
Dit omdat je zegt dat "ze" het al spinnend doet.
Met andere woorden: indien het inderdaad om een katertje zou gaan (gecastreerd of niet) is hij aan het vrijen met het zachte deken...
Laat hem maar rustig doen hoor, kan geen kwaad ;-)
Tenzij het een ongecastreerde kater is, dan moet hij dringend gecastreerd worden natuurlijk!
Siep doet dit ook maar dan pakt hij het dekentje ook echt vast met zijn bek en maakt echt meer trillende seksuele bewegingen zal ik maar zeggen.
Dit gaat dan inderdaad ook altijd spinnend.
Ik denk als ze echt meer schuiven over de deken het dan evt ook seksueel kan zijn maar ook wel die anaalklieren al zou je dan verwachten dat ze dit overal doen als ze er last van hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Linda51
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2021 13:57

Re: Kat veegt met kont

Bericht door Linda51 »

Zotvanpoezen schreef: 04 mei 2021 07:23 Je zegt "haar" kont. Maar ik vermoed dat het om een katertje gaat die het dekentje "dekt" ;-)
Dit omdat je zegt dat "ze" het al spinnend doet.
Met andere woorden: indien het inderdaad om een katertje zou gaan (gecastreerd of niet) is hij aan het vrijen met het zachte deken...
Laat hem maar rustig doen hoor, kan geen kwaad ;-)
Tenzij het een ongecastreerde kater is, dan moet hij dringend gecastreerd worden natuurlijk!
Het is echt haar kont, vrouwelijke poes.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat veegt met kont

Bericht door Zotvanpoezen »

Linda51 schreef: 04 mei 2021 09:36 Het is echt haar kont, vrouwelijke poes.
Oké, dat is dan uitgesloten ;-)
kittentjes schreef: 04 mei 2021 08:58 Siep doet dit ook maar dan pakt hij het dekentje ook echt vast met zijn bek en maakt echt meer trillende seksuele bewegingen zal ik maar zeggen.
Dit gaat dan inderdaad ook altijd spinnend.
Ik denk als ze echt meer schuiven over de deken het dan evt ook seksueel kan zijn maar ook wel die anaalklieren al zou je dan verwachten dat ze dit overal doen als ze er last van hebben?
Daarom dacht ik dat dus...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie