Kat in tuin houden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Sannemieke
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2021 19:26

Kat in tuin houden

Bericht door Sannemieke »

Hoi,

In December moest ik mijn oude poes laten inslapen owv nierfalen. Ik wilde eerst geen andere kat nemen, we zijn 7 jaar geleden verhuisd en wonen in een straat waar men veel te snel rijdt, maar met kippen en paarden aan huis hadden de muizen en ratten vrij spel zonder kat. Dus opnieuw voor een kat gekozen. Ik heb mijn uiterste best gedaan om onze kat in onze tuin te houden, maar hermetisch afsluiten is onmogelijk. Kat moet in de stal kunnen, dus binnen houden of een ren gaat ook niet. Ik wil niet opnieuw een kat verliezen in het verkeer, dus neem ik liever geen meer in huis. Langs de andere kant hou ik de muizen en ratten het liefst in toom met een kat. Dus vroeg ik me af of er een manier is om een kat te leren dat hij/zij in de tuin moet blijven. Ik weet dat er petsafe is, maar heb ook al gelezen dat er katten zijn die hier toch nog door breken.

Uiteraard komt er hier geen kat meer, als het onmogelijk blijkt te zijn om een kat te leren dat ie in de tuin moet blijven. Het doet gewoon te veel pijn om je vriendje op straat te vinden.
Gebruikersavatar
WORLDTRAVELER010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2020 12:00

Re: Kat in tuin houden

Bericht door WORLDTRAVELER010 »

Hoi,

Allereerst nog gecondoleerd.

Wat betreft de kat in de tuin houden, of je die op een bepaalde manier kan trainen weet ik nief. Op Facebook heb je een groep genaamd 'Afgeschermde tuin voor je katten en de inrichting ervan'. Hier komen veel tips voorbij voor allerlei soorten tuinen. Ook kan je evt foto's van je eigen tuin plaatsen en mensen om ideeën vragen.

Wellicht heb je er wat aan. Succes!
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kat in tuin houden

Bericht door Ani »

Het ligt ook aan de kat. Onze oudste heeft eerst aan een tuigje en lijn de tuin verkent en is daarna los de tuin in gegaan. Bij aanvang klom ze in de boom en kwam ook op het dakje van de schuur van de buren terecht. Ook eenmaal over gaas geklommen en in de tuin van de andere buren kon ik haar ophalen.

Ze is steeds buiten met toezicht maar heeft wel geleerd wat mag en wat niet mag. Hoewel ze afkomstig is van een boerderijpoes en kat, is ze niet uitermate onderzoekend of een klimmer. Dus als ze nu in de boom zit en ik roep haar, dan komt ze eruit. Maar ja, je kunt niet voorspellen of een kat daarin leerbaar is. En ik begrijp vanwege jullie leefomgeving en het doel dat je de kat mogelijk zonder toezicht wil laten rondlopen. Catproof maken is dan wel het beste.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie