Via andere deur naar buiten.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Iris85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 apr 2019 17:33

Via andere deur naar buiten.

Bericht door Iris85 »

Beste lezers,

Helaas gaat onze achterdeur niet meer open vanwege een kapot onderdeel inclusief het vriesweer en kan dit pas volgende week dinsdag gemaakt worden door de aannemer. De katten (5, 10 en 16 waarvan de laatste nog weleens last heeft van dementie aanvallen) zijn gewend om via deze deur naar buiten te gaan(hebben geen kattenluikje, omdat we een huurhuis hebben). Als we ze via de voordeur naar buiten laten komen ze dan ook weer via dezelfde deur weer terug? Of zijn ze dan echt heel de weg kwijt of komen ze dan ook weer via de achterdeur, omdat ze dat gewend zijn? We moeten nu dus steeds omlopen om naar de achtertuin te gaan. Alvast bedankt voor jullie antwoord
Iris85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 apr 2019 17:33

Re: Via andere deur naar buiten.

Bericht door Iris85 »

Iemand die hier een antwoord op heeft? Word op google niet veel wijzer.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Via andere deur naar buiten.

Bericht door Rik »

Ik zou ze een weekje binnenhouden.

Vooruit geeft een nieuw gebied. Dat moeten ze weer helemaal verkennen (en dat kost tijd) met alle gevaren van dien. Zoek raken. Andere katten. Onverwachts verkeer. Etc.

Uiteraard zou het eventueel goed kunnen gaan. Maar als het niet perse nodig is zou ik het risico niet lopen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Via andere deur naar buiten.

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik zou ze ook een weekje binnen houden. Een week is niet lang en het is buiten toch te koud. En je zegt dat de oudste dement is. Deze zal waarschijnlijk niet onthouden langswaar hij weer naar binnen moet.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie