Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Sinem91
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2020 18:21

Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Bericht door Sinem91 »

Hallo allemaal :)

Ik heb pas een kitten en ze heet Luna. Luna is zeer sociaal ook naar bezoek toe. Is pas ingeent en gechipt en gecontroleerd en is kern gezond. Ze eet en drinkt goed. Maar is erg stout. Ze krabt mn douche gordijn kapot. Gooit drinken om. Etc. Maar waar ik me t meeste zorgen om maak is dat ze uit mn glas drinkt. De vorige eigenaar zegt dat ze is ontwormt en ontvlooid en de dierenarts zag geen vlooien. Ze drinkt uit mn glas water terwijl ze zelf altijd vers water heeft, en ik ben bang dat ik daardoor wormen kan krijgen als de vorige eigenaar loog. Als ik slaap staat er altijd water naast mn bed en dat drink ik slaperig tegen de ochtend aan op. Is dit gevaarlijk?

En mijn volgende vraag is nu ik haar dingen afleer, het begint ook langzaam te werken, ze is veel minder op tafels, dit doe ik door met mn vingers te knippen en nee te zeggen en haar rustig op te pakken en op de grond te leggen keer op keer. En het begint te werken. Maar als ze iets stouts heeft gedaan negeer ik haar even. Ze is constant of aan het rennen en spelen of ligt tegen me aan en is altijd in dezelfde kamer als ik ben en dat is zo schattig :) maar moet ik haar juist met ander speelgoed lokken zoals de muis aan de krabpaal die ze zo leuk vind of negeren? Tot nu toe werkt negeren maar ik ben bang dat ik haar daarmee afstandelijk maak. Ze slaapt ook bij mn hoofd en likt aan mn gezicht en ogen en handen en slaapt. Dat wil ik niet kwijt <:) ik hoor graag reacties van mensen die hier ervaring mee hebben met succesvol afleren van dingen.

Alvast heel erg bedankt :) AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Bericht door Pikachu »

Wat een schatje! :D

Over het drinken uit je glas: mijn katten doen dat ook als ik een glas water op het nachtkastje laat staan. Wij hebben dat opgelost door drinkbusjes te kopen voor op ons nachtkastje, zo van die waarbij je op een knop moet duwen en dan is het open en kan je drinken, laat je de knop los dan gaat hij automatisch dicht. Zijn echt kinderdrinkbusjes :D maar dat werkt heel goed.

Mijn andere glazen laten ze met rust, en ik laat sowieso geen drinkglazen staan als ik het huis uit ga, dus dat kan in controleren.

Je kan eens nakijken of ze wel genoeg drinkmogelijkheden heeft. Waterbakjes zijn best niet van plastic, omdat het water dan naar afwasmiddel kan smaken. Ook moet je zorgen dat de bakjes groot genoeg zijn, zodat ze niet met hun snorharen tegen de rand komen. Heel belangrijk is dat het water op minstens 2 meter afstand van de voerbak staat, anders drinken ze er niet uit.

Een drinkfontein is ook een aanrader, dat stimuleert drinkgedrag.

Hoe oud is je kitten? Het kan zijn dat ze zich wat verveelt, als ze dingen stukmaakt. Veel met haar spelen is natuurlijk heel belangrijk, je kan voor je gaat slapen nog heel intensief spelen, zodat ze dan wat rustiger is.
Hoe lang heb je haar al? Mijn jongste kat heeft mij ook de eerste 2 nachten onophoudelijk zitten likken, maar dat ging nadien vanzelf over.

Katten dingen afleren is moeilijk. Het beste is eigenlijk om plaatsen waarvan je niet wil dat ze erop zitten, bijvoorbeeld, onaantrekkelijk voor ze te maken. Geen eten laten liggen enz, om maar iets te zeggen.
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Bericht door Geert »

Wat een mooie kitten!!

Het drinken uit glazen of karaffen herken ik wel. Ook bij ons was een drinkfontein de oplossing. Dat vinden ze blijkbaar veel aantrekkelijker dan een halfvol glas waar ze hun bekje moeten in wringen om net (niet) aan het water te kunnen. Gemakkelijker zal het alleszins voor ze zijn en laat een kat nu net dàt appreciëren ;-)

En dat is eigenlijk ook een beetje een leidraad voor het ongewenste gedrag. Ervoor zorgen dat iets gemakkelijker, leuker of interessanter is dan de stoute dingen is vaak al een hele stap vooruit in het afleren van de stoute dingen.
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Sinem91
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2020 18:21

Re: Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Bericht door Sinem91 »

Hoihoi:) het is vanzelf goed gekomen :D ze gooide een glas water om en werd nat en laat de glazen nu met rust hihi. En ze is 16 september geboren. Ik weet niet meer precies op welke datum ik haar ophaalde maar ze was 8 weken en 6 dagen oud. 1 dag nadat ik haar had was ze precies 9 weken :) bedankt voor jullie reacties maar gelukkig is het niet meer nodig :D veel plezier met jullie kat/katten :)
Sinem91
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2020 18:21

Re: Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Bericht door Sinem91 »

Ow en ze drinkt gewoon goed en haar waterschaaltje is metaal :)
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Bericht door marloes501 »

Ik had ook water in een glas naast mijn bed, tot Lily er uit wow drinken en alles om viel.
Alles water midden in de nacht over de vloer :shock:
Nu heb ik een flesje staan waar ik uit drink.
Mijn kat is nogal verzot op alles waar water in zit, misschien dat het nog een soort oer instinct is van hun vroegere woestijn leven.
Als er water is moet je drinken.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Bericht door Sifra »

Ze zal best wel ontwormd zijn, maar 1x ontwormen is niet genoeg.
Hier vind je informatie over ontwormen:https://www.diergeneeskundigcentrum.nl/ ... ij-het-kat In dit artikel staat ook een interessante link naar een schema over ontwormen op maat.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Sinem91
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2020 18:21

Re: Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Bericht door Sinem91 »

Ik heb alles geleerd over katten wat er te leren valt en ze word elke 3 maanden ontwormt. Reageert nu al soms dat vingers knippen betekent mag niet. Komt enthousiast als ik haar roep voor vlees of snoep. Krabt niks meer kapot alleen nog soms de bank een beetje of de deurmat. Ik kan met haar stoeien en mij doet ze heel soms een klein beetje pijn en zeg ik meteen auw en als ze niet stopt stop ik met spelen wat werkt want bezoek komt er krasvrij vanaf. Is 2 x bij de dierenarts geweest voor de kitteninentingen en controle. Binnenkat maar toch gechipt. Dit account is gekoppeld aan mn spam mail vandaar dat ik t nu pas zie. Ik doe mn best dont worry mensen :) er komt kippengaas op mn balkon dat ze niet kan vallen en alle andere ramen blijven dicht. Ik doe mn best. Groetjes en bedankt :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn kitten is zo leuk maar ook zo stout

Bericht door Rik »

Sinem91 schreef: 27 dec 2020 20:08 Ik heb alles geleerd over katten wat er te leren valt
Haha, nee hoor, je hebt nog lang niet alles geleerd wat er over katten te leren valt :lol: En dat is ook helemaal niet erg. Ik denk dat de meest doorgewinterde kattenbaasjes nog wel eens wat leren. Volgens mij gaat het prima en je zult merken dat de band alleen maar sterker wordt. Over een jaartje ga je waarschijnlijk haar ondeugende streken missen (wanneer ze die een beetje ontgroeid is) ;)

Ze is een schatje. Ze lijkt erg veel op mijn Bowy*.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie