Baby en kitten 6 maanden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Rvkl1985
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2019 18:16

Baby en kitten 6 maanden

Bericht door Rvkl1985 »

Nu hebben we sinds 2 weken een kleine baby

Mijn probleem is al een tijdje gaande
Maar merk nu ook jaloezie van de kat
De kat mag bij de baby we laten hem ook ruiken
Maar
Hij springt in norm van spelen in onze kuiten
Bij mijn vrouw springt hij naar haar oude gebroken enkel en kuiten dit doethij al wat langer

Ik weet inmiddels ! plantenspuit mag niet
Maar hij reageert hier wel op hij deinst terug op het moment dat ik het pakt

En op bed als hij maar wat ziet bewegen springt hij erop bijtend en wel

Hebben jullie tips
Over algemeen is wel heel lief en knuffelig maar dit loopt uit op bijten
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Baby en kitten 6 maanden

Bericht door Rik »

Gefeliciteerd met de kleine.

Waarom denk je dat het om jaloezie gaat bij de kat? Kan het ook niet zijn dat hij nu gewoon minder aandacht krijgt en wil spelen? Heb je nog speelsessies met hem? Vanuit de kat gezien is dit geen jaloezie.

Knuffelsessie die uitloopt op bijten is een veel voorkomend iets bij katten. Kan verkeerde stimulatie zijn of frastratie wegens te weinig spel. Etc.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Baby en kitten 6 maanden

Bericht door Dinky »

Je hebt het over een kitten van 6 maanden, klopt het dat het kitten enige kat in huis is?

Wanneer katten met elkaar spelen dan gaat dit geregeld gepaard met over en weer bijten. Het probleem is alleen dat het kitten niet ervaart dat het bijten pijn doet omdat jij niet terug kan bijten. Dit is een vaardigheid die katten van elkaar leren.
Het is lastig in te schatten in hoeverre deze sociale vaardigheden blijvend zijn verstoord. Het zou goed kunnen dat dit bijdraait wanneer je een leeftijdsgenoot voor het kitten in huis haalt zodat ze elkaar hebben om te spelen en sociale vaardigheden te leren.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Baby en kitten 6 maanden

Bericht door Rik »

En naast een leeftijdsgenootje je kat ook laten castreren als dit nog niet gedaan is want anders krijgt hij frustratie om andere dingen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Baby en kitten 6 maanden

Bericht door nellebel »

denk ook dat het meer te maken heeft met het feit dat je kitten alleen is. heb ook een kat gehad die super lief was en ineens ging bijten en aanvallen. bleek gewoon een maatje te missen. dat kon ik haar niet bieden, ik ben geen kat. katje erbij genomen en problemen waren over.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie