Tips voor onze nieuwe Poes!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
jasmina12
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2020 21:12

Tips voor onze nieuwe Poes!

Bericht door jasmina12 »

Goedenavond allemaal. Mijn vriend en ik hebben sinds vorige week zondag (ze is nu een week in huis) een lieve poes in huis gehaald van 4 (Sproet). Haar baasje was opzoek naar een nieuw huis gezien zij gestrest raakte van de andere katten, kittens en kinderen in huis. Vanaf dag 1 ging het eigenlijk wonderbaarlijk goed! Zij was nieuwsgierig, ging veel op onderzoek uit, wanneer wij haar benaderde kregen we veel kopjes, en ze wilde ook al spelen met al haar speeltjes.

Nu ligt ze de afgelopen 3 dagen veel op de stoel in de woonkamer (onder de eettafel), onder de bank, of onder ons bed. Zij is niet gestrest of angstig, maar ligt dan met haar oogjes dicht te slapen, of een beetje te rollen. Wanneer wij bij haar gaan zitten/liggen, en we aaien haar dan krijgen we kopjes terug, af en toe een lik maar draait ze zich uiteindelijk om.

Ze ligt eigenlijk heel de dag op 1 van deze drie plekjes te slapen, terwijl het huis vol staat met mandjes, krabpalen, lekkere plekjes en veel speelgoed hahaha. Rond een uur of 21:00 komt ze tevoorschijn en gaat ze lekker aan de wandel en een beetje spelen. Wanneer wij haar met een speeltje of snoepje lokken komt ze ook wel, maar overdag negeert ze ons. Ze is dan ook de hele nacht aan de wandel, flink op onderzoek uit. Dus ik denk dat dat gewoon haar ritme is.

Bij haar vorige baasje heeft de deur altijd open gestaan maar ze bleef binnen, is nooit naar buiten geweest en heeft ook niet de neiging gehad of gedrag getoond dat ze naar buiten wil.

Wij zouden het heel fijn vinden om haar ritme ietwat aan te passen zodat ze lekker na een uur of 15:00 tevoorschijn komt en aan de wandel gaat, en s'nachts lekker gaat slapen wanneer wij ook gaan slapen. Dan hebben wij ook een iets betere nachtrust haha

Ook zou het fijn zijn als we wat tips kunnen krijgen om haar misschien wat aanhankelijker te maken, ze mag ook lekker bij ons op de bank komen liggen, of dat ze ons op komt zoeken voor aandacht. Ze is heel erg op zichzelf. Hebben jullie hier tips voor? Zou zo gezellig zijn om wat meer van dr te kunnen genieten.

Dankjewel!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Tips voor onze nieuwe Poes!

Bericht door Zotvanpoezen »

Sommige katten zijn liever op zichzelf. Ik heb er ook zo ééntje. Als ze ergens rustig (weggestopt) ligt te slapen, moet je dat ook respecteren en haar niet storen.
Als je wil dat de poes blijft naar jullie toekomen, moeten jullie aanvaarden dat zij kiest wanneer ze bij jullie komt en aandacht wil. En niet omgekeerd. Want dat kan op termijn voor problemen zorgen.

Mijn katten zijn ook vrij om te kiezen wanneer ze naar buiten gaan, binnen komen om te slapen en te eten, geknuffeld worden...
Als er dan iemand bij mij komt kroelen geniet ik dubbel. Dat ze voor de rest vrij en eigenzinnig zijn hoort er bij. Dit is normaal gedrag voor een kat. Vergeet niet dat wij "slechts" hun personeel zijn :lol:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie