te laat leren krabpaal te gebruiken?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
KitteKatje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2020 22:11

te laat leren krabpaal te gebruiken?

Bericht door KitteKatje »

Hoi allemaal!


Heb het volgende issue, ik wil dolgraag een nieuwe bank en bureaustoel kopen, alleen krabt mijn kater nog steeds aan mijn bureaustoel..gelukkig is dat het enige meubel dat hij gebruikt,maar wil er toch vanaf..

Toen hij nog jong was heb ik hem zeker wel geprobeerd om te laten krabben aan een krabpaal, had zelf een complete krabmeubel met treden enz, heb hem ermee laten spelen maar hij raakte het krab gedeelte nooit aan
, zelfs niet met kattekruid spray..Uiteindelijk maar verkocht ivm kleiner wonen.

Door de jaren heen heb ik nog diverse dingetje geprobeerd zoals een krabplankje,maar helaas..


Weet iemand hoe ik dit deze 5 jarige kater nog kan aanleren? uitzich zelf doet hij dit echt niet. :roll:
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: te laat leren krabpaal te gebruiken?

Bericht door marloes501 »

Heb je al eens krabkarton geprobeerd?
Sommige katten houden niet van Siska maar wel van krabplanken van karton.
Verder zet ik mijn kat dan op de plank en druk voorzichtig haar voor pootjes op de plank zodat haar nagels te voorschijn komen, dan maak ik een krapbeweging met haar poten zodat haar geur op het karton komt.
Laatst gewijzigd door marloes501 op 16 aug 2020 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: te laat leren krabpaal te gebruiken?

Bericht door marloes501 »

Je zou ook kunnen kijken wat er gebeutt als je de stoel helemaal weg haalt en op die plek ( tijdelijk) allemaal krapplanken legt van verschillende materialen.
Als de stoel weg is kan hij niet anders dan aan iets anders krabben.
Hopelijk is dat dan een vervangende plank.
Maar de stoel moet wel echt helemaal (tijdelijk)weg, niet alleen verzetten naar een andere kamer, maar naar een plek waar hij niet kan komen.

Succes.
Plaats reactie