Kitten en open trappen: wat moet ik doen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick380
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2020 18:19
Locatie: Nijmegen

Kitten en open trappen: wat moet ik doen?

Bericht door Patrick380 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus wil ik mezelf even kort voorstellen. Ik ben Patrick, getrouwd en vader van twee zoons (10 en 11). Na het overlijden van onze kater en poes, een paar jaar geleden, hebben we onlangs besloten dat het weer tijd was voor een nieuw maatje. We vonden haar op Marktplaats en we hebben ruim 6.5 uur moeten reizen om haar te halen. Lily heet ze, een prachtige witte Europese korthaar kitten van 9 weken oud, met wat grijze haartjes op haar kleine koppie. We zijn weg van haar!

Nu mijn vraag. We hebben thuis twee open trappen die precies boven elkaar zijn geplaatst (beneden verdieping naar eerste verdieping en vervolgens een trap naar zolder). Die trappen waren voor onze katten nooit een probleem, maar helaas wel voor Lily. Ze ziet de trap als een groot speeltoestel, en ziet het gevaar niet. Terwijl ze enthousiast aan het spelen was, ging het mis en viel ze van de tweede trap ruim 4 meter naar beneden. We zijn natuurlijk enorm geschrokken! Gelukkig heeft ze geen letsel overgehouden van deze valpartij. Sterker nog, na een uur zat ze weer op de trap. Alsof er niets gebeurd was, zat ze haar staart weer achterna op een open traptrede.

Wij willen natuurlijk voorkomen dat ze opnieuw valt en zijn op zoek naar inspiratie. Wie heeft tips om toekomstige ongelukken te voorkomen? Of moet ik alles zo laten en mezelf niet druk maken? De trappen permanent dicht maken is helaas niet mogelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,
Patrick
“The only escape from the miseries of life are music and cats…” ~ Albert Einstein
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten en open trappen: wat moet ik doen?

Bericht door Zotvanpoezen »

viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Patrick380
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2020 18:19
Locatie: Nijmegen

Re: Kitten en open trappen: wat moet ik doen?

Bericht door Patrick380 »

Bedankt voor jouw reactie! Ik zal deze topics doorlezen. Meer tips blijven natuurlijk welkom.
“The only escape from the miseries of life are music and cats…” ~ Albert Einstein
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Kitten en open trappen: wat moet ik doen?

Bericht door Geert »

Ik heb aan bovenstaande post nog een foto toegevoegd.
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Plaats reactie