Bijten afleren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Michelpell
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2020 22:49

Bijten afleren

Bericht door Michelpell »

2 dagen geleden heb ik mijn kitten opgehaald nadat ze 3 maanden bij de moeder is geweest en andere katten/kittens. Ze is heel lief en voorzichtig alles aan het ontdekken. Als ze bij me ligt dan probeert ze telkens met haar pootjes m’n vingers te pakken en er ‘zachtjes’ op te bijten. Ze doet het niet uit agressie maar meer uit genegenheid lijkt het.. alleen haar nageltjes en tandjes zijn vlijmscherp. Ze doet het ook bij m’n tenen. Ik laat haar niet met m’n vingers spelen en trek m’n hand terug en maak een vuist als ze in m’n vingers probeert te bijten. Wellicht dat haar tandjes door moeten komen, maar ik wil haar nu ze nog jong is afleren om dit te doen, ook al bedoelt ze het niet verkeerd, ze heeft niet door dat het pijn kan doen. Heeft er iemand tips?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bijten afleren

Bericht door nellebel »

terug trekken kan ze zien als jagen (spelen). hier is het au zeggen en hand stil houden. vooral gijs doet het nog wel eens. liefst gaat hij stampen met zijn achterpoten terwijl hij me vast houd. het aanvallen en spelen is toch iets natuurlijks voor een kitten. normaals gesproken doen ze dit met elkaar ,maar als ze allee nis moet ze wel je vingers en tenen kiezen. kitten erbij kan de oplossing zijn. heb ooit een poes (flippie) uit het asiel gehaald. grootste lieverd die er bestond. begon ook ineens mijn voeten aan te vallen. bleek een vriendje te missen. gedrag besproken met het asiel, sjefke erbij gehaald en het gedrag was voorbij.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie