Kromme grote staart bij spelen.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Coco_lover
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2020 21:23

Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Coco_lover »

Hoi allemaal!

Mijn Coco van 10 weken speelt super graag en het liefst de hele dag door. Het valt me alleen op dat ze bijna altijd haar staart hoog kromt met een bolle rug en de haren recht overeind... ze doet dit als ze bijvoorbeeld met een speelgoed muisje bezig is. Ze springt hier vaak ook bij. Ik vroeg me af of dit normaal speelgedrag is?
Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen!
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Geert »

Ja hoor, dat zijn tekenen van een superblij speels kitten dat volledig opgaat in haar (jacht-)spel. En ze kunnen daarbij zelfs zijwaarts verder springen. Ik vind dat altijd schattig om zien.
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Coco_lover
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2020 21:23

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Coco_lover »

Geert schreef: 25 jul 2020 02:42 Ja hoor, dat zijn tekenen van een superblij speels kitten dat volledig opgaat in haar (jacht-)spel. En ze kunnen daarbij zelfs zijwaarts verder springen. Ik vind dat altijd schattig om zien.
Fijn om te horen! Dankjewel :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Rik »

De bolle rug en haren overeind doen ze dan om groot en dreigend over te komen (terwijl het bij een kitten bij jachtspel eigenlijk alleen maar schattig is Afbeelding ). Dat doen ze dus ook als ze echt bang zijn of bedreigd worden. Maar hier is het inderdaad gewoon echt lekker jachtspel van een kitten.

Zie mij eens groot zijn:



Deze volgende is uiteraard wel echt bang maar daar zie je dezelfde hoge rug en opzetten haren:



Ik neem aan dat je het verschil wel ziet ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Coco_lover
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2020 21:23

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Coco_lover »

Rik schreef: 25 jul 2020 08:44 De bolle rug en haren overeind doen ze dan om groot en dreigend over te komen (terwijl het bij een kitten bij jachtspel eigenlijk alleen maar schattig is Afbeelding ). Dat doen ze dus ook als ze echt bang zijn of bedreigd worden. Maar hier is het inderdaad gewoon echt lekker jachtspel van een kitten.

Zie mij eens groot zijn:

https://youtu.be/Bnk7wCgG_I8

Deze volgende is uiteraard wel echt bang maar daar zie je dezelfde hoge rug en opzetten haren:

https://youtu.be/Iaj_mWbFe6Q

Ik neem aan dat je het verschil wel ziet ;)

Hahaha ja het is precies zoals in het eerste filmpje! Zo bang als in het tweede filmpje is ze gelukkig nooit. Coco vindt het alleen nu sinds vanochtend ineens ook leuk om zo mn voeten en benen te bespringen... :???: Soes, mn andere kitten, staat daar dan een beetje naar te kijken en vindt voeten nog maar eng. Kan ik Coco afleren om zo naar mijn benen en voeten te springen? Nu is het natuurlijk nog redelijk oke (al doet het best wel wat pijn), maar als ze groter is, is dat natuurlijk niet zo prettig meer...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Rik »

Ja, afleren doe je door je voeten (en handen) direct weg te nemen, even te wachten en dan eventueel te gaan spelen met een hengel.

Nooit je tenen wriggelen o.i.d. want dat maakt het des te interessanter. Gewoon stoppen dus.

Zo'n actieve kitten valt bijna alles aan wat los en vast zit. Gewoon om te kijken wat de reactie is. En als het een leuke reactie is (beweging) dan is het dolle pret (jippie, prooi!!!). Als het niet beweegt of direct weggenomen wordt... dan gaat ie op zoek naar het volgende.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Coco_lover
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2020 21:23

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Coco_lover »

Rik schreef: 25 jul 2020 09:42 Ja, afleren doe je door je voeten (en handen) direct weg te nemen, even te wachten en dan eventueel te gaan spelen met een hengel.

Nooit je tenen wriggelen o.i.d. want dat maakt het des te interessanter. Gewoon stoppen dus.

Zo'n actieve kitten valt bijna alles aan wat los en vast zit. Gewoon om te kijken wat de reactie is. En als het een leuke reactie is (beweging) dan is het dolle pret (jippie, prooi!!!). Als het niet beweegt of direct weggenomen wordt... dan gaat ie op zoek naar het volgende.
Ja, dat begrijp ik. Maar ik loop dan gewoon door de kamer en dan springt ze me ineens aan. Dan moet ik toch een keer verder om het ding te doen waar ik naar op weg was... zoals net moest ik een aantal keer heen en weer om mijn ontbijt te maken. En ik wil ze aanleren dat ik eerst ontbijt en dat het dan speeltijd is.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Rik »

Toch gewoon (zachtjes) oppakken en wegzetten. Dat zul je echter bij een speelse kitten heel veel keer moeten doen. Maar uiteindelijk zal hij begrijpen dat de voeten geen speeltje zijn.

(Je leert zo overigens ook zelf minder heen en weer te lopen tijdens het ontbijt :lol: )

Het kan ook een idee zijn om voor het ontbijt te spelen zodat hij daarna rustiger is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Coco_lover
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2020 21:23

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Coco_lover »

Rik schreef: 25 jul 2020 10:18 Toch gewoon (zachtjes) oppakken en wegzetten. Dat zul je echter bij een speelse kitten heel veel keer moeten doen. Maar uiteindelijk zal hij begrijpen dat de voeten geen speeltje zijn.

(Je leert zo overigens ook zelf minder heen en weer te lopen tijdens het ontbijt :lol: )

Het kan ook een idee zijn om voor het ontbijt te spelen zodat hij daarna rustiger is.
Nou het "probleem" bij Coco is dat ze zich niet laat oppakken als ze in een speelbui is. Zodra dan je handen richting haar gaan sprint ze weg. Terwijl als ze rustig is ze het heerlijk vindt om lekker geaaid te worden. Maar oppakken en wegzetten heeft dus zeker geen zin. En nu ik dit type op de bank en stilzit valt ze mn voeten weer aan... heel kort en dan is ze ook weer weg, maar wel elke keer weer terugkomen... ik heb vanaf 9:00 uur al met dr gespeelt met 5 min pauze voor mn ontbijt, maar ze blijft druk met mn voeten :???:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Rik »

Heb je schoenen aan? Tenen zijn natuurlijk extra interessant. Als het niets terugdoet of beweegt gaat uiteindelijk wel de lol er af. Alleen als je rondloopt ziet ze die tenen ook wiegelen...

En tsja, het is natuurlijk wel een kitten. Speelt ze niet met Soes? Het drukke zal op den duur ook wel wat minder worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Coco_lover
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2020 21:23

Re: Kromme grote staart bij spelen.

Bericht door Coco_lover »

Rik schreef: 25 jul 2020 10:33 Heb je schoenen aan? Tenen zijn natuurlijk extra interessant. Als het niets terugdoet of beweegt gaat uiteindelijk wel de lol er af. Alleen als je rondloopt ziet ze die tenen ook wiegelen...

En tsja, het is natuurlijk wel een kitten. Speelt ze niet met Soes? Het drukke zal op den duur ook wel wat minder worden.
Ik doe nu gewoon sloffen aan in huis, misschien dat dat al helpt. Ik hou het in de gaten en gebruik je tips!

Ze speelt wel met Soes, maar die is vaak na een half uurtje wel uitgespeeld. Coco kan letterlijk uren doorgaan.

Bedankt voor de tips en mocht er wat veranderen laat ik het weten!
Plaats reactie