Vertrouwen krijgen van kittens

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Bo Jingles
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2020 11:30

Vertrouwen krijgen van kittens

Bericht door Bo Jingles »

Vorige week hebben we twee zusjes van 8 weken gehaald. Volgens de eigenaar wel in huis geweest en veel in handen geweest maar ter plekke waren alle katten buiten in de tuin. Daar waren alle kittens makkelijk in handen te krijgen. Thuis hebben we ze eerst in de bijkeuken gehouden en langzaamaan de andere ruimtes op de benedenverdieping geintroduceerd. Mijn vriend is de hele dag thuis. Ik ben na vier dagen weer gaan werken. Ze zijn graag in onze buurt maar aanhalen moeten ze niks van weten. Met voer wel te paaien en dan kan ik ze ook wel aaien maar voor de rest zijn ze toch wel iets bang maar wel nieuwsgierig. S nachts wil ik ze in de bijkeuken hebben en ook overdag moeten ze daar soms even heen omdat de schilder aan het werk is of dat we de boel even open willen zetten.
Moeten we gewoon nog wat geduld hebben? Wat kan ik doen om ze meer aan ons te laten wennen? We spelen veel en zitten met hun op de grond maar ze spelen ook natuurlijk heel veel samen en hebben ons niet zo erg nodig. Ik hoef echt geen schootkat (mag wel natuurlijk) maar ik vind het ook niet fijn als ik ze steeds moet vangen of op ze moet ‘ jagen’.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vertrouwen krijgen van kittens

Bericht door Rik »

Nee, absoluut niet opjagen of vangen. Je moet ze gewoon naar jou toe laten komen. Als dat met snoepjes of spelen is, prima. Verder inderdaad veel geduld hebben. Hier hebben ze de eerste 4 dagen ook onder de bank gezeten.

Als ze zich laten aaien als ze snoepjes krijgen, perfect. Heel veel doen dan ;) (kan ook de gewone brokjes zijn). Dan raken ze vanzelf gewend aan aanraking. Zolang er maar geen dwang is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Vertrouwen krijgen van kittens

Bericht door Geert »

Inderdaad, zoals Rik al aangaf: niet vangen! Wij hebben er hier ook eentje lopen die absoluut niet wil geaaid worden als het haar niet uitkomt. Dan loopt ze met een boog onder je uitgestrekte hand door om toch maar niet aangeraakt te worden. En dan plots, uit het niets springt ze dan op schoot en dan kan alles. Als het madam maar past.
Ik heb ook de indruk dat als ze met meerdere poezen in huis zijn ze minder aanhalig zijn dan solo poezen. Dat maakt het voor ons wel wat spijtig misschien maar het is hun keuze en die respecteren we. Zoals Rik ook al zei, als ze het dan wel toestaan moet je ervan profiteren :grin: ;-)
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Plaats reactie