is de tuin uitdagend genoeg

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Joris7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 dec 2019 19:52

is de tuin uitdagend genoeg

Bericht door Joris7 »

We merken dat onze kitten echt wel een jagertje is. Ik ben dagelijks zeker wel 2 speelsessies met haar bezig met het bekende veertje aan een hengel. En tussendoor gooi ik nog regelmatig met een nepmuisje en andere dingen waar ze dan achteraan gaat. En dan nog is ze veel op ontdekking en rent ze zelf soms heen en weer door de woonkamer, over de meubels etc. Ze is er nu net een week maar we denken dat ze wel weer toe is om een andere kamer te gaan ontdekken, wat vinden jullie?

En we twijfelen nog erg tussen toegang tot de tuin of gewoon de hele wijde wereld. Vooral vanwege het risico op aanrijding en het meenemen van teken / vlooien. Is een doorsnee tuin in een normale woonwijk met eengezinswoningen stimulerend genoeg?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: is de tuin uitdagend genoeg

Bericht door Rik »

Joris7 schreef: 19 jul 2020 17:45 Is een doorsnee tuin in een normale woonwijk met eengezinswoningen stimulerend genoeg?
Hier is de tuin wel voldoende. Ik zou ook niet willen dat ze verder gaan en ik elke keer ongerust ben of ze wel terugkomen. Zoveel gevaren buiten je eigen tuin. Platgereden worden, verdrinken, boze buren die je kat vergiftigen, gegrepen worden door loslopende honden, vechten met andere katten, grote zorgen dat ze niet op tijd terug zijn... nee, bij mij komen ze niet verder dan de afgesloten tuin.

Mocht je je kitten wel naar buiten laten (buiten je eigen tuin), dan pas na de castratie. Nooit ervoor.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie