acceotatie van mensen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Joris7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 dec 2019 19:52

acceotatie van mensen

Bericht door Joris7 »

Beste kattenliefhebbers,

We hebben een nu inmiddels 10 weken oude kitten. We zijn een gezin van 4 (ik, vrouw en twee kids van 8 en 2,5) De eerste dagen heb ik extra veel in de vertrouwensband geïnvesteerd. Ik ging de eerste dagen pas om 02:00 naar bed omdat de kitten rond 23:00 in de speelmodus kwam en ik wou haar graag ook even proberen contact te maken in haar 'downtime' zeg maar. Uiteraard was ze de eerste nacht nog niet bij me op schoot of in de buurt, maar toen heb ik zachtjes tegen haar gepraat. De tweede nacht lag ze te spinnen tegen mijn been aan en zo ging het steeds beter. Nu hebben we, zo het lijkt, een hele sociale kitten die ook niet terugschrikt voor de drukte van het gezin. Ze zit nu rustig op de chaise lounge van de bank terwijl de kinderen spelen en lawaai maken. Komt ons ook opzoeken in de drukte, als we op de bank zitten komt ze naast ons zitten. Dat ze zo sociaal is en contact zoekt zijn we heel blij mee.

Nu is het wel zo dat ik dat stapje extra extra heb gedaan, mijn vrouw doet ook haar best hoor dat is het niet, maar als het kan komt de kitten bij mij liggen, ze geeft me neuskusjes terwijl ze me met zachte oogjes aankijkt, als ik haar onder haar kinnetje aai raakt ze in extrase en ligt ze zeer relaxt in mijn armen. Terwijl ik dit aan het typen ben doet ze dit weer, ik moest zelfs even stoppen omdat ze geaaid wou worden.

Nu vraag ik me wel even af of katten met meerdere mensen een vertrouwensband kunnen opbouwen en dat ze ook contact zoeken met meerdere mensen? Want ik zou het zo zielig vinden als ze straks mijn vrouw en kinderen links laat liggen.

Groet,

Joris
Cerna

Re: acceotatie van mensen

Bericht door Cerna »

Wij hebben vijf katten en de vier dames hebben geen voorkeur. Alleen onze enige jongeman trekt al vanaf het begin naar mijn man (jongens onder elkaar) en daar heb ik mij bij neergelegd. Ik heb er voldoende energie in gestoken om zijn hart te breken, maar hij vindt mij helemaal niets :cry: , terwijl ik hem nooit iets misdaan heb. Ja, ik ben zielig. :-P

Je kunt je vrouw dus aansporen om net zoveel tijd in de relatie met het kitten te stoppen dan jij hebt gedaan, maar garantie heb je niet.
De kinderen zijn nog erg klein en die zou ik alleen onder begeleiding met het kitten laten spelen (vooral die van 2,5) want jonge kinderen zien vaak nog niet het verschil tussen een levend dier en een knuffelbeest. En wanneer ze leren om rustig met het kitten te spelen dan kunnen zij ook een band opbouwen.
kittentjes

Re: acceotatie van mensen

Bericht door kittentjes »

Ik denk dat katren zelf kiezen met wie ze op dat moment de meeste klik hebben en rust vinden. Van mijn 3 katten gaat er 1 vaak bij mij liggen. 1 bij mijn zoon, en de andere kiest zijn eigen plek die ligt niet op schoot.
Ze zijn alle 3 even lief naar ons allen en ik kan niet zeggen dat je daar aan merkt of ze meer binding hebben met iemand.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Marjolein_22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2020 20:24

Re: acceotatie van mensen

Bericht door Marjolein_22 »

Hoi Joris,

Wij hadden als eerste 1 kitten, deze leek meer naar mij te trekken en kwam ook meer bij mij liggen ipv bij mijn vriend. Sinds kort hebben we er een 2e kitten bij (is een aanrader, geeft zoveel meer speelplezier!) en nu trekt onze oudste kitten juist meer naar mijn vriend. Ik denk dat katten inderdaad kiezen wie hun 'favoriete' mens is, maar ze ook hun behoeftes bij verschillend mensen kunnen halen. De een speelt misschien wat leuker met ze en de ander straalt meer rust uit. Ik denk dat je nu goed bezig bent en zolang je kids en vrouw ook gewoon tijd met de kitten doorbrengen zal het vast goedkomen!
Plaats reactie