Buurkat op visite

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
poes20
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2020 00:38

Buurkat op visite

Bericht door poes20 »

2 maanden geleden ging mijn buurman met gezin voor een overlijden naar Marokko , zijn zijn kater bleef uiteraard thuis. ik zag eens in de 2 dagen iemand komen die de kippen en de konijnen kwam voeren . De kater zat heel trouw op het schuurdak te miauwen , kreeg ook wat te eten maar kreeg verder geen aandacht .kon ook niet naar binnen. ik vind dat heel zielig
Toen kwam de COVID 19 . De buren konden niet meer naar Nederland De kippen en konijnen werden weggehaald door kennissen en de kat bleef heel trouw miauwen op het schuurdak . Ik kon het niet meer aanzien en aanhoren en heb hem eten gegeven en naar binnen gehaald . vanaf dag 1 dat hij binnen kwam ,was hij super aanhalig , spinde wat af! en lag wanneer hij maar de kans kreeg op schoot bij me.
Mijn eigen 2 poezen waren hier trouwens minder blij mee maar heb mijn aandacht zo goed en kwaad als het ging verdeeld .

Eergisteren 2 maanden later is daar ineens de buurman weer . Hij was mij super dankbaar voor het verzorgen van de kat .
Echter de kat wil niet meer terug de buurman staat hem te roepen en te tikken op etensbakje maar de kat tilt zijn kop niet eens op . mijn vriend zegt : nu moet je hem naar buiten doen en het kattenluikje weer afsluiten voor hem hij moet nu naar eigen baasje.
Zo makkelijk gaat dat dus niet en hij stond een half uur te mauwen en te krassen aan mijn deur glipte naar binnen per ongeluk en ligt weer heerlijk op de bank .
Wat moet ik nou doen die kat snapt toch niet na 2 maanden dat hij terug moet?
hoe denken jullie daarover ? Ik zou het overigens geen probleem vinden als hij terug gaat en mijn poezen ook niet maar een dier snapt dit toch niet waar hij heen moet ?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Buurkat op visite

Bericht door Anne »

Nee er wordt wel eens gezegd dat een kat zijn eigen personeel uitzoekt ;-)
Hoe is het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie