gedrag of opnieuw onsteking?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Hellolola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:46

gedrag of opnieuw onsteking?

Bericht door Hellolola »

Beste,

Mijn poes heeft door 2 verhuizingen kort op elkaar door stress struvieten in haar urine. Ze zit nu sinds begin februari aan speciaal voer. rond 25e van februari hebben we een echo laten maken omdat het plassen achter de bak niet verdween. Op de echo was niks te zien. Nu zijn we weken verder en kreeg ik van een vriendin de tip mijn grind terug te veranderen naar wat het was (ik was namelijk van grijs grind naar houtkorrels geswitched) nou ik had het omgeruild en ze plastte weer op de bak! helemaal super natuurlijk. ze had 5 dagen op de bak geplast en nu sinds vanochtend opeens weer erachter?! en ik snap niet waar het vandaan komt. De bak is vanmorgen helemaal verschoond dus te vies kon hij ook niet zijn. Iemand tips/suggesties?

Alvast bedankt!
Groetjes
Hellolola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:46

Re: gedrag of opnieuw onsteking?

Bericht door Hellolola »

p.s ze is wel tussendoor naar de dierenarts geweest, dr hoektandje was namelijk afgebroken ( maar volgens de dierenarts goed afgebroken dus hoefde niks aan te gebeuren) dus misschien heeft dit weer stress opgelopen? maar ze plast pas sinds vannacht/vanochtend weer ernaast. en we zijn woensdag naar de dierenarts geweest. En vanmorgen toen de bak verschoond was heb ik dr op de bak zien gaan en toen was er een klein plasje gedaan + gepoept. Dus het is mij een raadsel!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: gedrag of opnieuw onsteking?

Bericht door Synemios »

Is haar urine woensdag ook onderzocht?
Je zou als medisch alles verder uitgesloten is een extra bak bij kunnen plaatsen.
Misschien helpt dat.
Stress kan weer voor blaasontsteking zorgen, maar gruis ook.
Is er ooit urine op kweek gezet? ( om bijvoorbeeld nierbekken ontsteking uit te sluiten)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Hellolola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:46

Re: gedrag of opnieuw onsteking?

Bericht door Hellolola »

nee urine is niet meer getest, ik heb twee bakken staan. misschien urine maar eens laten testen weer dan als ze weer naast de bak blijft plassen. het ging 5 dagen zo goed dus ik twijfel of het wel medisch is. plasjes zijn ook niet klein. maar heel groot. gewoon 1/2 keer per dag niet heel vaak
Plaats reactie