Kitten bijt andere kitten stevig in de nek

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
marina63
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:50

Re: Kitten bijt andere kitten stevig in de nek

Bericht door marina63 »

Het is nu 4 weken geleden dat onze katertjes geholpen zijn. Het gedrag van Sam naar Joey toe is echt een stuk minder geworden. Dus toch wel met hormonen te maken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten bijt andere kitten stevig in de nek

Bericht door Rik »

Hier duikt Bono ook nog wel eens flink op Yuna (met bijten in de nek). Ze zijn op 6 maanden geholpen. Maar hier is het duidelijk (soms te) ruw spel van Bono (die een heel andere jachtspel-patroon heeft dan Yuna). Ik zie dan ook echt dat het wel een spelpoging is.

Maar bij jou waren ze 8½ en 9 maanden. En dan gaat in het spel de hormonen ook zeker meespelen. Tegen die tijd kan er ook dominantie en vechtlust insluipen. Na de castratie kan het best zijn dat ze in het jachtspel elkaar (of alleen vanuit Sam) nog wel eens flink te pakken nemen maar dan is de intensiteit veel minder en ook niet gemotiveerd door dominantie. Vandaar dat mijn advies ook direct castratie was.

Fijn dat je ziet dat het al een heel stuk geholpen heeft.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Kitten bijt andere kitten stevig in de nek

Bericht door Cerna »

yana schreef: 17 mei 2020 11:29 Dat “ lief” likken en vervolgens in de mek bijten herken ik hier ook. En dat zijn 2 alláng geholpen meuten van 15/16. Is dus niet gezegd dat het iets met hormonen van doen heeft.
Denk dat het met dominantie te maken heeft. Dat hij ergens ligt waar hij van haar niet “ mag” liggen ofzo. Waarom er dan eerst gelikt wordt??? Geen idee. Dat deed hiervoor Drakie ook bij Spotje. Misschien een schijnbeweging
Volgens onze vroegere dierenarts worden hormonen niet alleen in de testikels aangemaakt en kan een kater (bij poezen weet ik het niet) hier ook na castratie nog last van houden.
Zo dekte onze kater Cochi die met 7 maanden gecastreerd was, zelfs nog op hoge leeftijd één van de poezen. Ook Amber was de klos (en toen was Cochi al 10+), maar zij wist er goed mee om te gaan doordat Cochi van tevoren altijd eerst een apart miauwtje gaf. Amber gooide zich dan snel op de rug of drukte zich tegen de muur en Cochi had het nakijken :eclap:
We hebben van alles geprobeerd om dit machogedrag te stoppen, maar niets hielp helaas.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Kitten bijt andere kitten stevig in de nek

Bericht door yana »

Ja dat proberen te dekken heb ik hier ook gezien met Gizmo. Tot zijn 8e jaar ofzo. Tot groot ongenoegen van Spotje. Daarna is het vanzelf overgegaan.
Plaats reactie