Schudden met de kop

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Eels
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2019 12:15

Schudden met de kop

Bericht door Eels »

Goedemiddag

Sinds een aantal maanden hebben mijn vriendin en ik een Britse Korthaar kitten in huis rondlopen. Schitterend kereltje met een prachtig karakter.

Op zich zie ik weinig zorgwekkend. Hij eet & drinkt goed, is voldoende actief en lijkt zichtbaar nergens last van te hebben.
Eén iets valt me echter wel op... regelmatig schudt hij even kort met zijn hoofd wanneer hij komt aangewandeld of bij jou ligt. Altijd heel kort, zonder krabben aan zijn oor. Heeft ook geen pijn of hinder als ik aan zijn oren kom.

Initieel ging bij mij een alarmbel af en dacht ik aan oormijt, maar op zich kan ik niets zien in zijn oor die dit kan bevestigen en hij krabt ook wel niet aan zijn oren (wat ik wel verwacht bij oormijt). Mijn twee gevoel was een oorontsteking, maar hij lijkt geen pijn te hebben en legt zijn oren ook niet plat.

Zijn er andere redenen dat een kat met regelmaat zijn hoofd schudt? Ik las dat ze het soms doen tijdens het eten als overgebleven reflex van schudden met de prooi en ook om overtollig oorsmeer te verwijderen.
Misschien lijkt het nu abnormaal gedrag omdat ik me er zo op fixeer? Ik kan me gewoon niet herinneren dat mijn Maine Coons dat zo vaak deden vroeger.

Iemand die me een verklaring kan bieden? Of me kan aanmanen op mijn hypochonder-gedrag te matigen als het vals alarm is :oops:
Cerna

Re: Schudden met de kop

Bericht door Cerna »

Ik zou voor de zekerheid een bezoekje aan de dierenarts brengen zodat je alles kunt uitsluiten. Ik herken het gedrag wel, maar toen was de onderliggende oorzaak een oorontsteking.
Heb je al met een wattenstaafje in zijn oor gecontroleerd?
kittentjes

Re: Schudden met de kop

Bericht door kittentjes »

Misschien dat oormijt ook dieper kan zitten? De DA kan dat wat beter zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie