Kan ik mijn kat met een gerust hart achterlaten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Becks1980
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2019 20:58

Kan ik mijn kat met een gerust hart achterlaten?

Bericht door Becks1980 »

Hai allemaal!

Ik heb echt even dringend advies nodig want ik zit hier behoorlijk mee in mijn maag.
Ik ga volgende week op vakantie en normaal gesproken zou mijn buurvrouw langsgaan om eten te geven en de bak schoon te maken maar die is verhuisd. Nu kan ik Booboo wel naar haar brengen, maar ik wil haar liever in haar eigen omgeving laten, zeker omdat het maar een aantal weken zijn wil ik niet onnodig nog meer stress veroorzaken bij haar.
Nu zou een vriendin van mij, die zelf ook een kat heeft voor booboo komen zorgen, ook bij mij blijven slapen want ze werkt bij mij in de buurt. De eerste ontmoeting ging prima, maar vanavond was booboo de hele tijd angstig en aan het blazen en ze haalde zelfs 2 keer naar mij uit, dat heeft ze in die 3 jaar dat ik haar heb nog nooit gedaan. Nou kan het natuurlijk zijn dat ze die kat van mijn vriendin ruikt en ik zelf ben ook naar de dierenopvang geweest en heb een hond uitgelaten vandaag, allemaal andere geuren dus natuurlijk.
Ook heb ik de bank van mijn buurvrouw gekregen die ook een kat had, maar die heeft booboo wel gekend. Al met al misschien factoren waarom ze vandaag zo raar en angstig deed?
Nu dat ik alleen thuis ben is ze weer oké, al moet ik zeggen dat ze de laatste week of zo wel snel schrikt van geluiden en plotselinge bewegingen.
Ik weet nu dus niet of ik haar wel straks achter kan laten. Mijn vriendin wilt al niet meer blijven slapen als booboo zo blijft doen tegen haar en dan is ze wel 3 weken veel alleen, ik voel me daar echt schuldig over en zit er zelfs over te denken om dan maar m’n vakantie te cancelen??
Wat te doen??
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kan ik mijn kat met een gerust hart achterlaten?

Bericht door Anne »

Het is verstandig om je kat te laten onderzoeken door een da als deze ineens een gedragsverandering laat zien en in jouw geval, ineens angstig reageert.
Ik snap dat je zo ook niet lekker op vakantie gaat.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie