Dikke staart

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Dikke staart

Bericht door Reb »

Okee... stomme vraag misschien....ik weet niet beter dat een dikke staart en haren omhoog op de rug een boze kat betekent.... alleen heeft die van ons tegenwoordig zeer vaak een dikke staart en rug, alleen al haar ander gedrag is juist heel vriendelijk. Kopjes geven, spinnen, lekker op schoot komen liggen, spelen, etc.... of gewoon soms als ze niets doet. Meestal aai ik ze weer plat. Dat kan dan dus gewoon vaak na 10 keer plat aaien. (Soms ook niet)

Waarom doet ze haar haar omhoog? Kennen jullie dit?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dikke staart

Bericht door Rik »

Nee, het is niet boos maken... Het is groot maken.

Dit kunnen ze doen uit angst, in spel, bij onzekerheid, spanning, etc. Allemaal is het om groot te lijken.

Is er voordat je dat ziet iets gebeurd? Loopt er een andere kat in de tuin. Vaak kunnen ze dan wel de haren overeind zetten (door de huid) maar die huid kan de haren niet plat krijgen. Alleen maar door ontspanning moeten de haren daarna uit zichzelf weer 'platvallen'.

Ik heb het nooit gezien tijdens vriendelijkheid. Maar misschien is het in veel minder mate (dan het groot maken), en dan gewoon omdat ze haar hele lichaam even inspant (dus ook die huid) in afwachting om geaait te worden.

Maar hou zeker ook in de gaten of ze niet net ook met spanning heeft gezeten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie