Oudere poes poept naast de bak

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Sara2005
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2015 09:28

Oudere poes poept naast de bak

Bericht door Sara2005 »

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn poes van 15 poept sinds een poosje naast de bak. Plassen doet ze er nog wel in. Er is qua voeding of kattenbak en/of vulling niets veranderd. Ben naar de dierenarts geweest maar zij kon ook niets vinden. O.a. bloedonderzoek gehad...iemand die misschien tips heeft?

Bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Oudere poes poept naast de bak

Bericht door Rik »

Wat kwam er uit het urineonderzoek?
Want met naast de bak plassen is dat het eerste wat je moet onderzoeken (op blaasontsteking en gruis).

Als de urine verder goed en schoon is moet je naar omgeving gaan kijken. Heb je meerdere bakken?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Oudere poes poept naast de bak

Bericht door Sansan »

En wat voor een bak heb je? Open kap of met kap, lage of hoge bak?
Met plassen nemen ze een andere houding aan dan met poepen. Bij artrose kan dat vervelend worden. Met poepen krommen ze meer hun rug.
Inge62
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:01

Re: Oudere poes poept naast de bak

Bericht door Inge62 »

Misschien vind ze het graven in het grint niet meer fijn om haar poepje te begraven. Ander soort grint proberen?
Sara2005
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2015 09:28

Re: Oudere poes poept naast de bak

Bericht door Sara2005 »

Rik schreef: 01 sep 2019 21:45 Wat kwam er uit het urineonderzoek?
Want met naast de bak plassen is dat het eerste wat je moet onderzoeken (op blaasontsteking en gruis).

Als de urine verder goed en schoon is moet je naar omgeving gaan kijken. Heb je meerdere bakken?
Hoi Rik,

Ze plast juist in haar bak maar ze poept ernaast. Ze poept op verschillende plaatsen en heeft geen vaste plek hiervoor.
En ze heeft 1 bak.
Sara2005
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2015 09:28

Re: Oudere poes poept naast de bak

Bericht door Sara2005 »

Inge62 schreef: 02 sep 2019 00:36 Misschien vind ze het graven in het grint niet meer fijn om haar poepje te begraven. Ander soort grint proberen?
Hoi Inge,

Dat zou kunnen maar wat ik dan alleen vreemd vind is dat ze wel plast op haar bak. Maar zou ander grit kunnen proberen. Ze heeft nu Biokat geel. Heb jij eventueel nog tips voor een ander soort grit?
Sara2005
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2015 09:28

Re: Oudere poes poept naast de bak

Bericht door Sara2005 »

Sansan schreef: 01 sep 2019 23:04 En wat voor een bak heb je? Open kap of met kap, lage of hoge bak?
Met plassen nemen ze een andere houding aan dan met poepen. Bij artrose kan dat vervelend worden. Met poepen krommen ze meer hun rug.
Hoi Sansan,

Ik heb een hoge bak met een kap en zonder klep. Zou misschien inderdaad artrose kunnen zijn.
Misschien andere kattenbak...
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Oudere poes poept naast de bak

Bericht door Sansan »

Dat zou ik als eerste nu testen: een heel lage bak zonder kap. Of een dienblad ofzo.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Oudere poes poept naast de bak

Bericht door Anne »

Ik zou sowiezo meerdere bakken erbij plaatsen, dan kun je ook met grit experimenteren.
Ik gebruik zelf heel fijne grit, het klontert fantastisch, ik koop het bij de lidl, het merk heet coshida
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie