Kittens binnen houden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Roosmb
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2019 07:49

Kittens binnen houden

Bericht door Roosmb »

Hoi allemaal,

Even advies nodig.
Ik heb twee geweldige kittens (katers) van vier maanden. Allebei ingeënt, over twee maanden worden ze gecastreerd.
Ik woon op de eerste etage van een flat. Ik heb helaas geen eigen balkon, het is eigenlijk een balustrade met nisjes. Mijn balkon catproof maken is dus geen optie omdat ik daarmee de buren opsluit in hun huis.
De ruimte binnen is beperkt maar wel catproof. Ze mogen overal komen, hebben drie krabpalen en kunnen op de kast klimmen waar een dekbed met speeltjes ligt. Ze kunnen in de vensterbank om zo naar buiten te kijken.

Als ik buiten ga zitten neem ik ze soms mee aan een kattentuigje. Ze vinden dit fantastisch en zijn erg nieuwsgierig. Ik vind het zelf een drama omdat ze steeds in de knoop gaan met de tuigjes en ik ze dus steeds moet 'ontknopen'.
Soms als ik ze na een kwartiertje weer naar binnen laat zodat ik zelf even rustig buiten kan zitten gaan ze voor de deur miauwen.

Vrij naar buiten is nu sowieso geen optie omdat ze nog niet gecastreerd en gechipt zijn. Ook vind ik dit lastig omdat ze dan via de trap naar beneden moeten. Er rijden redelijk wat auto's aan de voorkant. De achterkant is dan weer een erg rustige straat.
Als ik binnen met de brokjes rammel komen ze. Buiten totaal geen reactie.
Vooral balou is een erg nieuwsgierige kat dit het enorm leuk vind buiten.

Daarom mijn vraag.
Wat zouden jullie doen?
- Ze helemaal binnen laten
- af en toe aan tuigje naar buiten met als gevolg dat ze miauwen voor de deur als ze weer binnen zijn.
- naar buiten ( als ze min. 6 maanden, gecastreerd en gechipt zijn) en risico's accepteren.

Ik wil mijn katten het beste geven maar met name balou is een erg drukke, nieuwsgierige kat. Ik ben bang dat ik, ondanks veel spelen, hem niet de uitdaging kan geven die hij wil.
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Kittens binnen houden

Bericht door Emmajoja »

Ik ben voor binnen kat. Maar ik heb hier een leuk filmpje voor je van Mr cat daddy



Sent from my SM-G960F using Tapatalk

kittentjes

Re: Kittens binnen houden

Bericht door kittentjes »

Binnen houden, volgens mij kan je ze ook beter niet meer buiten met tuigje laten. Zo weten ze ook niet wat ze missen en mauwen ze niet meer voor de deur.


Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie