Vraagje over speelsheid

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

Hoi kattenliefhebbers!

Rond welke leeftijd gaat een kat minder spelen vroeg ik mij af? Dit zal wel behoorlijk verschillen per kat.

Groet,
Tibor
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door pinguin »

Nooit

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 27 jul 2019 20:58 Nooit AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Haha ja met dit weer zijn ze allemaal wat rustiger lijkt me.

Maar soms is het moeilijk om hem te triggeren om te spelen.

Maybe eens denken aan die muis die van zichzelf beweegt...weet je toevallig hoe die heet en waar te krijgen?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door pinguin »

Ik heb even geen idee waar je het over heb?

Met warm weer spelen ze allemaal minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 27 jul 2019 21:09 Ik heb even geen idee waar je het over heb?

Met warm weer spelen ze allemaal minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ja bedoel zo een muis die spontaan zelf gaat bewegen, ook als ik weg ben is dat leuk voor hem vind ik.
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Mleen »

Mijn ervaring is dat katten met zijn tweeën (of meer) meer spelen dan solokatten. Tenzij je daar zelf veel tijd aan besteedt.
Als wij veel van huis zijn spelen ze dus lekker met elkaar.

Als wij met ze spelen zijn die kleine goedkope muisjes favoriet om achteraan te rennen, maar ook de hengel met veertjes van zooplus. 😊
Andere speeltjes kijken ze niet super veel naar om eigenlijk; tot ze 8 maanden waren hebben ze wel veel gespeeld met de kattentunnel ook, maar sat is nu een stuk minder. :) Ze zijn hier nu 1 jaar oud.
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

Mleen schreef: 27 jul 2019 21:16 Mijn ervaring is dat katten met zijn tweeën (of meer) meer spelen dan solokatten. Tenzij je daar zelf veel tijd aan besteedt.
Als wij veel van huis zijn spelen ze dus lekker met elkaar.

Als wij met ze spelen zijn die kleine goedkope muisjes favoriet om achteraan te rennen, maar ook de hengel met veertjes van zooplus. 😊
Andere speeltjes kijken ze niet super veel naar om eigenlijk; tot ze 8 maanden waren hebben ze wel veel gespeeld met de kattentunnel ook, maar sat is nu een stuk minder. :) Ze zijn hier nu 1 jaar oud.
Ja ik heb 1 katje en hij is nu ouder dan 4. Hij speelt wel zo nu en dan hoor en ik pak altijd 2 keer per dag een speelmomentje met hem. Maar soms komt dat hem ook niet uit natuurlijk.

En heb al veel speeltjes geprobeerd, meestal als ze net nieuw zijn vind hij ze wel leuk.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Dinky »

Onze poes is met 5,5 bij ons gekomen en was toen al moeilijk te porren voor spelen. Dat is met de jaren nog erger geworden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

Dinky schreef: 27 jul 2019 21:26 Onze poes is met 5,5 bij ons gekomen en was toen al moeilijk te porren voor spelen. Dat is met de jaren nog erger geworden.
Ja jammer toch soms ?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Synemios »

Ze spelen hier elke dag allemaal.
Ik heb er 3 van 3 jaar en 2 van 7 jaar.
Maar ja meerdere katten dan spelen ze meer.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Anne »

Ik denk ook dat meerdere katten aanzet tot spelen. Nu is Maxi bij ons gekomen en ik schat dat hij een jaar of 3 is, en hij is erg speels. Met als gevolg dat ze ineens allemaal achter elkaar aan zitten :grin:
tot ze 8 maanden waren hebben ze wel veel gespeeld met de kattentunnel ook, maar sat is nu een stuk minder. :) Ze zijn hier nu 1 jaar oud.
Ik gebruik de kattentunnel eigelijk alleen maar voor de koude winternachten, dat niemand naar buiten wil of dat ik het zelf onverantwoord vind. Dan zitten ze dus opgesloten in huis. Dan is het een groot succes.
Bij kinderen is het net zo, verwissel het speelgoed en na een tijdje opnieuw en dan ineens is daar de aandacht weer
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

Synemios schreef: 27 jul 2019 22:59 Ze spelen hier elke dag allemaal.
Ik heb er 3 van 3 jaar en 2 van 7 jaar.
Maar ja meerdere katten dan spelen ze meer.
Ja precies, voor mij is het nogal moeilijk om een kat erbij te pakken. Vanwege mijn eigen issues en hij is nu sowieso al 4 en weet niet of dat goed zal gaan. En ook nog financieel.

Maar als ik weer een fulltime job krijg is het wel het overwegen waard, verdien ik ook wat meer.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 27 jul 2019 23:32 Ik denk ook dat meerdere katten aanzet tot spelen. Nu is Maxi bij ons gekomen en ik schat dat hij een jaar of 3 is, en hij is erg speels. Met als gevolg dat ze ineens allemaal achter elkaar aan zitten :grin:



Ik gebruik de kattentunnel eigelijk alleen maar voor de koude winternachten, dat niemand naar buiten wil of dat ik het zelf onverantwoord vind. Dan zitten ze dus opgesloten in huis. Dan is het een groot succes.
Bij kinderen is het net zo, verwissel het speelgoed en na een tijdje opnieuw en dan ineens is daar de aandacht weer
Hehe ja, verwissel niet zo vaak speeltjes. Haalde wel vaak nieuwe speeltjes, mja uiteindelijk is het nieuwe speeltje ook maar even spannend.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Rik »

Op zich zou ik bij een solo-kat van 4jr, die nu al niet meer zo speels is, zeker geen 1 kitten zetten. Dan moet je er gelijk 2 nemen. De kans is groot dat hij het zo allemaal wel goed vindt.

Hier is Yuna met een klein stokje met draad al helemaal gek te krijgen. Die kan ik in 2 seconden rondjes om haar as laten draaien. Bij Bono lukt dat niet. Daar moet ik veel meer mijn best voor doen om hem een beetje aan de gang te krijgen. Dus katten zijn inderdaad heel verschillend met speelsheid.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door pinguin »

Ik zou in de situatie van Tibor geen kittens er bij zetten. Ik zou mij focussen op de huidige kat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie