Vraagje over speelsheid

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 28 jul 2019 00:08 Op zich zou ik bij een solo-kat van 4jr, die nu al niet meer zo speels is, zeker geen 1 kitten zetten. Dan moet je er gelijk 2 nemen. De kans is groot dat hij het zo allemaal wel goed vindt.

Hier is Yuna met een klein stokje met draad al helemaal gek te krijgen. Die kan ik in 2 seconden rondjes om haar as laten draaien. Bij Bono lukt dat niet. Daar moet ik veel meer mijn best voor doen om hem een beetje aan de gang te krijgen. Dus katten zijn inderdaad heel verschillend met speelsheid.
Denk dat een 2 kittens nu echt te veel voor me is helaas. Zit niet goed in me veld. En zeg dit met pijn in me hart, Bobbie kost me al veel moeite. Maar wil hem niet weg doen. Hij is me maatje! Krijg volgende week wel medicatie, maybe helpt dat, hope so!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 28 jul 2019 09:09 Ik zou in de situatie van Tibor geen kittens er bij zetten. Ik zou mij focussen op de huidige kat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ja ik heb hem nu wel al meer toegang tot ruimtes gegeven, zoals de woonkamer als ik weg ben. Maar ben altijd bang dat er iets gebeurd met hem. Als ie iets kapot maakt geeft niet, hij moet zichzelf heel houden is belangrijkste voor me.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Dinky »

Tibor1984 schreef: 27 jul 2019 21:56 Ja jammer toch soms ?
Zeker jammer. Helemaal omdat ze nu op rantsoen zit omdat ze anders veel te dik wordt.......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

Dinky schreef: 28 jul 2019 10:31 Zeker jammer. Helemaal omdat ze nu op rantsoen zit omdat ze anders veel te dik wordt.......
Knuffel voor je katje!

Ja snap dat dat jammer is!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door nellebel »

Bij ons hebben ze een fur real. Is kinder speelgoed. En katje, als je het op de rug tikt gaat het bewegen en maakt het verschillende geluidjes, tik op de neus en het maakt geluid. Toen gekocht voor solo kat Flippie. Succes nu ook voor Guusje en Gijs

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Anne »

Maybe eens denken aan die muis die van zichzelf beweegt...weet je toevallig hoe die heet en waar te krijgen?
Bedoel je toevallig zo'n uit zich zelf bewegende lasermuis? Dat kun je op de grond zetten en dan beweegt het laserlampje steeds. Het gevaar is dan wel dat de laser in de oogjes van je poes kan gaan schijnen en daar kunnen ze blind van raken

Misschien is de tip van Wendy veiliger ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5148
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Synemios »

Inderdaad focussen op Tibor en niet een kat erbij zetten.
Maar het is niet erg als een kat niet zoveel speelt.
De ene kat speelt sowieso meer dan de ander.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 28 jul 2019 14:42 Bij ons hebben ze een fur real. Is kinder speelgoed. En katje, als je het op de rug tikt gaat het bewegen en maakt het verschillende geluidjes, tik op de neus en het maakt geluid. Toen gekocht voor solo kat Flippie. Succes nu ook voor Guusje en Gijs

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Zijn die cat proof dan vind je?

Sorry ik ben nogal sceptisch. Das niet persoonlijk.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 28 jul 2019 15:20 Bedoel je toevallig zo'n uit zich zelf bewegende lasermuis? Dat kun je op de grond zetten en dan beweegt het laserlampje steeds. Het gevaar is dan wel dat de laser in de oogjes van je poes kan gaan schijnen en daar kunnen ze blind van raken

Misschien is de tip van Wendy veiliger ;-)
Veiligheid voorop. En zoiets heb ik al maar laat ik hem niet alleen mee.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

Synemios schreef: 28 jul 2019 16:28 Inderdaad focussen op Tibor en niet een kat erbij zetten.
Maar het is niet erg als een kat niet zoveel speelt.
De ene kat speelt sowieso meer dan de ander.
Ja wil hem gewoon gelukkig maken.

Vind zo jammer dat ik hem niet buiten kan laten. Gun het hem allemaal. Mja woon appertementje 3 hoog.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door pinguin »

nellebel schreef:Bij ons hebben ze een fur real. Is kinder speelgoed. En katje, als je het op de rug tikt gaat het bewegen en maakt het verschillende geluidjes, tik op de neus en het maakt geluid. Toen gekocht voor solo kat Flippie. Succes nu ook voor Guusje en Gijs

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Die gebruiken ze bij ons bij dementerende ouderen tegen eenzaamheid en als vermaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
De Roosjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jul 2019 23:28

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door De Roosjes »

Bij ons is de hond Dean 1 grote speeltuin voor Nusa alleen Dean wordt daar af en toe moe van.
Maar verder is Nusa nog heel speels en raust hij soms door de kamer heen.
Pas geleden kochten we speeltjes voor hem bij de Action, maar daar speelt hij alleen mee als we hem het samen met hem doen.
Hij klimt ook nog geregeld in de krabpaal, maar Nusa wordt langzamerhand steeds sterker en zwaarder dus de krabpaal zal ook vervangen moeten worden.

Groeten,

Robby en Sabina
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over speelsheid

Bericht door Tibor1984 »

De Roosjes schreef: 30 jul 2019 14:41 Bij ons is de hond Dean 1 grote speeltuin voor Nusa alleen Dean wordt daar af en toe moe van.
Maar verder is Nusa nog heel speels en raust hij soms door de kamer heen.
Pas geleden kochten we speeltjes voor hem bij de Action, maar daar speelt hij alleen mee als we hem het samen met hem doen.
Hij klimt ook nog geregeld in de krabpaal, maar Nusa wordt langzamerhand steeds sterker en zwaarder dus de krabpaal zal ook vervangen moeten worden.

Groeten,

Robby en Sabina


Hehe ja wil ik ook een keer vervangen
Plaats reactie