Muizenprobleem door kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
BR076
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2019 20:06

Muizenprobleem door kat

Bericht door BR076 »

De wereld op zijn kop, normaal gesproken helpt een kat je af van muizen , de mijne echter doet precies het omgekeerde.
Ik heb een kattenluik met chipherkenning dus hij kan altijd naar binnen of buiten, nu heb ik al paar keer meegemaakt dat meneer met een muis in zijn bek naar binnen komt en hem nonchalant voor mijn voeten neergooit , muis ligt doodstil dus ik in de veronderstelling dat het beestje dood is en pak een stuk keukenrol om het op te pakken en door de plee te spoelen, maar als ik het wil oppakken komt muis tot leven en trekt een sprint onder de bank, dit dus al verschillende keren gehad.
Gelukkig heb ik nog een kat en die is wat meer huiselijk en heeft s'nachts de tijd van haar leven door op ze te jagen, en af en toe vind ik op vaste plek dooie muis. Oplossing zou zijn kat binnenhouden maar dat is niet echt een optie , hij is echte vrijbuiter die alleen af en toe thuis komt om te eten. HELP MIJ !!!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Muizenprobleem door kat

Bericht door Dinky »

Tja, ik vrees dat je natuurlijk gedrag niet af kan leren.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Muizenprobleem door kat

Bericht door Rik »

Prachtig toch. Je kat brengt jou een cadeautje :)

Inderdaad gewoon puur natuur.
En dat heb je ook met buitenkatten. Die krijgen natuurlijk ook genoeg te eten dus is het gewoon iemand anders die muis aanbieden.

Bono neemt de spitmuizen hier ook mee naar binnen. Alleen houden ze het niet zo lang vol en spitmuizen zijn voor katten niet lekker.
Laatst gewijzigd door Rik op 22 jul 2019 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Muizenprobleem door kat

Bericht door Zotvanpoezen »

Al wat ik hier op kan zeggen is dat je een normale kat hebt :grin: .
Je hebt geluk dat het alleen maar levende muizen zijn en geen ratten, mollen, vogels of vissen(!) zoals die van mij soms doen :lol:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie