Gecastreerde poes sleept met kleren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Momomies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2018 06:29

Gecastreerde poes sleept met kleren

Bericht door Momomies »

Hoi!

Mijn gecastreerde poes sleept met mijn kleren, bankkussens, plaids en haar eigen kleedjes heen en weer... wat is de betekenis hiervan? Ik kan hier niks van vinden op het internet. Wel dat honden dit doen, de vrouwtjes wanneer ze een nestje hebben/krijgen. Maar niks over poezen.. Lol.. Ik vind het wel grappig, maar geen idee of het hetzelfde betekent als bij honden. Ze wordt 6 juni 1 jaar en ze is ongeveer twee maand geleden gecastreerd. Momo, gecastreerd mannetje van 4, woont erbij en ze zijn veel samen. Soms onenigheid, maar dit is niet heel erg heftig oid.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gecastreerde poes sleept met kleren

Bericht door castratenkoor »

Ik had een gecastreerde kater die dat zijn hele leven deed. Spullen twee trappen op en af slepen. Hij had een kerstmuts en die legde ik dan op zolder en hij sleepte hem naar beneden. Dan legde ik hem terug op zolder en hij bracht hem weer naar beneden. Enz. enz. Ik heb daar nog een foto van op de trap, hangt hier aan de muur. Een dierbare herinnering.

Ik denk niet dat je daar veel achter moet zoeken, sommige katten sjouwen graag rond met dingen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gecastreerde poes sleept met kleren

Bericht door nellebel »

guusje is een gecastreerd poesje van 7 jaar, bijna 8 (met 6 maanden geholpen) en heeft haar periodes dat ze haar knuffeltjes overal heen sleept. dan mag gijs er ook niet aankomen. lijkt alsof ze dan haar eigen nestje heeft. dit duurt een paar weken en dan is het weer klaar. we laten het altijd zo, in het begin had ik het niet door en ruimde ik alle knuffels weer op. nu zorg ik dat elke avond alle knuffeltjes mee naar bed gaan, scheelt haar een heleboel gesjouw (en mij herrie midden in de nacht). totdat de periode voorbij is, dan kijkt ze er niet meer naar om.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: Gecastreerde poes sleept met kleren

Bericht door kittentjes »

Er wordt hier ook wel eens gesleept met knuffeltjes of doekjes, het zijn ook hier vaak periodes. Soms vind ik dan ineens een aanrecht doekje midden in de woonkamer of op zolder.
Met knuffeltjes slepen ze hier vaak als cadeautje en mauwen ze erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

MMB
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2012 18:34

Re: Gecastreerde poes sleept met kleren

Bericht door MMB »

Onze gesteriliseerde poes heeft vorig jaar een 1e nestje gehad.
Bij tijd en wijlen miauwt ze klagelijk en sleept ze met vaatdoekjes en legt ze in de woonkamer neer.
Wij hebben het vermoeden dat ze haar kittens mist en dat de hormonen mogelijk nog opspelen?!
We hebben met haar te doen.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Gecastreerde poes sleept met kleren

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn eerste kat nadat ik het ouderlijke huis verlaten had deed dat ook met alles wat hij kon vinden. Op deze foto had hij het tafelkleed gestolen :lol:
Maar vroeger wist ik niet veel van katten, en nu denk ik dat het uit verveling was omdat ik te weinig in huis had voor hem...
Nadat we verhuisd waren en in een bos gingen wonen, heeft hij dat niet meer gedaan.
Afbeelding
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie