Moederpoes overbeschermend

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Layla_5
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:08

Moederpoes overbeschermend

Bericht door Layla_5 »

Hallo,

Moederpoes is 2 jaar en heeft kittens van 6 weken. Vader woont ook hier in huis en die is geregeld de pineut. Hij is aan het spelen met de kittens, moederpoes vind dat niet goed en dan is het echt vechten (blazen grommen slaan, de haren vliegen dan in het rond). Sinds vandaag doet moederpoes dit ook bij de hond. Normaal kan moederpoes heel goed met vader en hond. Sinds de kittens er zijn doet ze heel beschermend naar de kittens. De hele tijd in de gaten houden en bij ze blijven. Ze gaat alleen even bij de kittens vandaan als ze gaat eten of drinken en als ze naar de kattenbak moet. Vader mag er niet bij en de hond sinds vandaag ook niet meer. Ze zitten nu in een aparte kamer. Wat kan ik doen zodat dit gedrag overgaat en ze allemaal weer samen kunnen leven?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Moederpoes overbeschermend

Bericht door Rik »

Layla_5 schreef: 29 apr 2019 14:20 Wat kan ik doen zodat dit gedrag overgaat en ze allemaal weer samen kunnen leven?
Niets. Dit is de natuur. Je mag nog van geluk spreken dat de vader de moeder niet nogmaals dekt, want dat is in een paar seconden gedaan. Bij fokkers zie je ook altijd dat de kater gescheiden wordt van de poes en kittens.

Het beste is ze de komende weken uit elkaar te houden en daarna weer rustig te introduceren (in de hoop dat het dan wel weer goed gaat).

Tevens zou mijn advies zijn moeder en vader allebei te laten castreren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie