Mijn kater Bobbie bijt om te liefkozen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Mijn kater Bobbie bijt om te liefkozen?

Bericht door Tibor1984 »

Hey kattenliefhebbers,

Bobbie is helaas opgegroeid zonder mama. De dierenarts gaf ook aan dat dit een reden kan zijn dat mijn Bobbie me bijt om eventueel liefde te tonen. Dit doet die meestal na wat geknuffel. Ik had laatst het idee dat hij op me jaagt.

De dierenarts gaf me het advies om het te negeren, maar gaat moeilijk als ik op de bank tv kijk en hij valt me aan.

Buiten dit is Bobbie een superlieve kater. Eet en drinkt goed. Wel is hij een moeilijke speler. Krijg hem vaak niet getriggered.

Hebben jullie nog advies wat ik tegen dat bijten kan doen? Ben hem de laatste tijd uit de kamer aan het zetten als die dat doet en hoop dat hij uiteindelijk snapt dat ik gebeten worden niet fijn vind. Verder knuffelt hij ook lief met me en alles.

Tips zijn welkom!

Groetjes, Tibor
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kater Bobbie bijt om te liefkozen?

Bericht door nellebel »

bijt hij door of niet. mijn geven ook liefdesbeetjes maar bijten niet door. bijt hij door dan is nee zeggen en hem even negeren en weg zetten prima. liefdesbijtjes doen veel katten hier volgens mij. mijn flippie ging mij op een gegevens moment ook wat aanvallen .bij haar was het het gemis van een maatje. maatje erbij gehaald en ze was weer de allerliefste. wij als mens kunnen een kat niet vervangen en ze hebben in principe een maatje nodig m hun instincten, jagen, spelen te kunnen bot vieren. als hij geen kattenmaatje heeft ben je de pineut.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Mijn kater Bobbie bijt om te liefkozen?

Bericht door Tibor1984 »

Hey..

Ja dat zou het probleem kunnen zijn. Hij is enkel katje. Hij is nu bijna 4. Eerder deed die het soms maar nu vaker. Nu een katje erbij halen, weet niet of dat de oplossing is, kan ook helemaal mis gaan. Want hij kan nogal dominant zijn.

Hij bijt soms wel door inderdaad, soms ook niet.

Bedankt voor je reactie!!!

Nog andere tips misschien?
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Mijn kater Bobbie bijt om te liefkozen?

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, ook onze Gaudí kan mij behoorlijk stevige liefdesbeetjes geven, maar echt doorbijten is er niet bij. Ook hebben we hier de befaamde nekkenbijter Oscar, die vaak bij een likbeurt zich niet kan inhouden, en de andere kat in de nek bijt. Maar ook puur genegenheid, hij bijt niet door.

Ik denk ook dat het wel te maken kan hebben met het gemis van een maatje. Als je overweegt om een andere kat te zoeken, kan je altijd een proefperiode afspreken om te zien of het klikt.

Houdt Bobbie van spelen met b.v. een verenhengel? Oscar vindt dat geweldig, met grommen en blazen naar de zogenaamde prooi. Wie weet kan hij z'n bijtbehoefte daarmee bevredigen?
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Mijn kater Bobbie bijt om te liefkozen?

Bericht door Tibor1984 »

ErikPhilippus schreef: 28 mar 2019 12:59 Ja, ook onze Gaudí kan mij behoorlijk stevige liefdesbeetjes geven, maar echt doorbijten is er niet bij. Ook hebben we hier de befaamde nekkenbijter Oscar, die vaak bij een likbeurt zich niet kan inhouden, en de andere kat in de nek bijt. Maar ook puur genegenheid, hij bijt niet door.

Ik denk ook dat het wel te maken kan hebben met het gemis van een maatje. Als je overweegt om een andere kat te zoeken, kan je altijd een proefperiode afspreken om te zien of het klikt.

Houdt Bobbie van spelen met b.v. een verenhengel? Oscar vindt dat geweldig, met grommen en blazen naar de zogenaamde prooi. Wie weet kan hij z'n bijtbehoefte daarmee bevredigen?
Ik moet altijd een nieuw speeltje kopen voor hem te triggeren, hij raakt heel snel verveeld. Heb zoveel veertjes etc.

Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kater Bobbie bijt om te liefkozen?

Bericht door nellebel »

Afwisselen helpt. Hier leg ik soms speeltjes weg waar ze niet naar omkijken en een maand later als ik ze terug geef is het weer hip. Flippie werd dus ziek en haar maatje overleed, er kon geen kat bij omdat ze besmettelijk was. Ik kocht voor haar en fur real. Kinderspeelgoed. Soort hamster die geluid maakt als je op zijn neus of rug tikt en dan ook gaat bewegen. Super hot. Ze leerde heel snel hoe ze hem zelf in beweging kon krijgen. Nu speelt Guusje er vaker mee. Ook die weet hoe ze hem aan kan zetten.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Mijn kater Bobbie bijt om te liefkozen?

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 28 mar 2019 15:36 Afwisselen helpt. Hier leg ik soms speeltjes weg waar ze niet naar omkijken en een maand later als ik ze terug geef is het weer hip. Flippie werd dus ziek en haar maatje overleed, er kon geen kat bij omdat ze besmettelijk was. Ik kocht voor haar en fur real. Kinderspeelgoed. Soort hamster die geluid maakt als je op zijn neus of rug tikt en dan ook gaat bewegen. Super hot. Ze leerde heel snel hoe ze hem zelf in beweging kon krijgen. Nu speelt Guusje er vaker mee. Ook die weet hoe ze hem aan kan zetten.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Hmm ja dat doe ik ook inderdaad. Die Fur Real heb ik nog niet geprobeerd. :P

Maar ik weet dat de mijne beswel een moeilijke is kwa spelen. Als Kitten was het geen probleem, maar nu stuk lastiger. Lijkt alsof die echte vogeltjes wil zeg maar.
Plaats reactie