Poes vraagt 's nachts veel aandacht

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
JesperKeijzer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2019 09:58

Poes vraagt 's nachts veel aandacht

Bericht door JesperKeijzer »

Hoi,

tot afgelopen donderdag hadden wij twee poezen. de oudste is 12 en jongste was bijna 4. afgelopen week is de jongste helaas aangereden. De twee waren niet echt vrienden, maar ze accepteerden elkaar wel.
Sinds de jongste weg is, maakt de overgebleven poes mij meerdere malen per dag wakker. met miauwen, spinnen, likken en zacht slaan op mijn neus. Heeft iemand een idee wat hier de reden van kan zijn?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes vraagt 's nachts veel aandacht

Bericht door Rik »

JesperKeijzer schreef: 27 mar 2019 10:01 Heeft iemand een idee wat hier de reden van kan zijn?
Aandacht vragen. Maar dat had je zelf al in de gaten :lol:

Wat je zou kunnen doen is 's-avonds voor het slapen gaan even heel intensief met haar spelen en dan nog wat eten (natvoer). Het kan zijn dat ze het nog even blijft doen maar als je haar een week lang negeert, als ze dat doet, zou het vanzelf op moeten houden.

Nog sterkte met het verlies van je jongste.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes vraagt 's nachts veel aandacht

Bericht door nellebel »

ook al waren het geen vrienden er was wel een andere kat in huis. (bij mij zijn het ook geen vrienden, maar oh wee als er eentje per ongeluk zit opgesloten dan is er paniek bij de ander.) denk dat je overgebleven kat haar aandacht snachts dus nu maar bij jou zoekt.
idee van rik is prima. voor het slapen gaan flink moe maken. andere tip is niet reageren op haar getik en geknor. onze guusje kan dit ook wel eens doen midden in de nacht. even laten weten dat ze je lief vind. ronkende motor midden in je gezicht. wij negeren alles wat er snachts gebeurt. (net als mijn katten ons negeren als wij eruit moeten om te plassen, ze bewegen geen cm je ziet maar hoe je uit bed komt). als je erop gaat reageren dan is het hek van de dam, dan is het play time midden in de nacht.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Poes vraagt 's nachts veel aandacht

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat piepen en ronken 's nachts doet Duvel ook soms. (ongeveer een uur voordat mijn wekker afgaat) Dan neem ik hem in mijn armen en ronkt hij nog een uurtje door onder de dekens zonder vervelend te zijn. Ik vind het ontspannend en heerlijk om die warme pluizenbol bij mij te hebben.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
JesperKeijzer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2019 09:58

Re: Poes vraagt 's nachts veel aandacht

Bericht door JesperKeijzer »

ze heeft inmiddels besloten om op meerdere plekken in het huis te plassen en te poepen. Kan dit hier ook een gevolg van zijn? het wakker maken is inmiddels wat afgenomen
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Poes vraagt 's nachts veel aandacht

Bericht door Zotvanpoezen »

Als ze dat ook nog begint te doen kan je haar beter eens laten onderzoeken (ook bloed en urine) door de da om echt uit te sluiten dat er medisch niet mis is. Veel gedragsproblemen zijn het gevolg van pijn, ziekte of ongemak (stress).
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie