Kater trekt zich terug op de kattenbak

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Garfield1994
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2018 16:15

Kater trekt zich terug op de kattenbak

Bericht door Garfield1994 »

Hoi allemaal,

Sinds gisteravond is onze kater van 1,5 zich gaan “ verstoppen “ op de kattenbak. Hij heeft daar het grootste gedeelte van de avond een beetje sloom gezeten. Ik kon hem er wel uit lokken.. maar dan liep hij met een lage staart wat rond onder de eettafel.
Hij at wel zijn brokjes en snoepjes en toen ik bedacht maar op de bank te gaan slapen, om hem een beetje in de gaten, ging meneer aan de wandelen, en kroop in de vensterbank.
Nu had ik vanmorgen toch even de dierenarts gebeld, en die gaf aan zijn plas en drink gedrag wat te peilen. Hij heeft vandaag niet veel gedronken en kleine plasjes gedaan maar maakte geen zieke indruk, at normaal en speelde.
Tot hij zich vanaf een uur of 8 vanavond wéér terug trok in zijn kattenbak. Ik kan me niet voorstellen dat dit zijn favoriete plek is.. en maak me een beetje zorgen.
Morgen zal ik opnieuw contact hebben met de dierenarts.
Maar ik vroeg me af of iemand dit bij zijn/haar kat herkent?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kater trekt zich terug op de kattenbak

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Hoi,

Zonder dat het de bedoeling is om je angstig te maken. Dit zou voor mij een signaal zijn om direct met mijn kat naar de dierenarts te gaan en alles te laten onderzoeken, te beginnen met bloed en urine.

Succes!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kater trekt zich terug op de kattenbak

Bericht door Dinky »

Wanneer een kat zich op deze manier terug trekt dan is dat een duidelijk signaal van ongemak. Ik hoop dan ook dat je inmiddels met hem naar de da bent geweest voor nader onderzoek
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie