De kattenbak is een puinhoop na 1x gebruik van mijn poes.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Joris1989
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2019 20:40

De kattenbak is een puinhoop na 1x gebruik van mijn poes.

Bericht door Joris1989 »

Ik heb sins 2 maanden een 8 jarige kitten in huis. Ze is super lief en aanhankelijk. Doet eigenlijk best heel braaf en telkens minder schuw. Ze is jammer genoeg in de eerste maanden van haar leven mishandeld en heeft vooral op straat gewoond. Totdat ze in het asiel terecht kwam en ik een paar weken later besloot haar mee te nemen. Nu heb ik alleen wat problemen met eigenlijk maar 1 ding bij haar gedrag. Als ze naar de kattenbak gaat doet ze haar behoefde en begraafd ze dat netjes, maar vervolgens gaat ze als een drukke wervelwind door de kattenbak heen (met dakje). Waardoor de krant die onder de kattenbak vulling ligt helemaal verscheurd door de bak ligt en de korrels letterlijk overal en nergens liggen. Heeft iemand hier misschien een tip voor om hier wat mee te kunnen doen?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: De kattenbak is een puinhoop na 1x gebruik van mijn poes.

Bericht door Zotvanpoezen »

Probeer het eens zonder krant. Als de poes in de bak krabt, krabt ze ook aan de krant. Dan springt het grit daardoor omhoog, misschien wel in het gezicht van de kat, en het kan zijn dat het haar irriteert, of juist opwind om ermee te spelen. Is de bak groot genoeg en heb je de klep verwijderd? Dat is ook aan te raden.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: De kattenbak is een puinhoop na 1x gebruik van mijn poes.

Bericht door castratenkoor »

Ik zou het ook zonder krant proberen. Ze willen graven tot de bodem en dan is het logisch dat de krant eraan gaat. Mocht ze dan nog een bende maken kun je overwegen in plaats van een kattenbak met deksel een hoge speciebak te nemen. Werkt hier uitstekend. De "echte" kattenbak wordt nooit meer gebruikt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Joris1989
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2019 20:40

Re: De kattenbak is een puinhoop na 1x gebruik van mijn poes.

Bericht door Joris1989 »

Ah oké, dan ga ik het zonder krant proberen. Ja de klep heb ik vanaf het begin al niet meer op de bak zitten. Ze durfde er niet in met de klep er op. Bedankt voor de tip! Wat bedoel je precies met een specie bak?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: De kattenbak is een puinhoop na 1x gebruik van mijn poes.

Bericht door castratenkoor »

Een hoge zwarte bak om cement te maken. Ik gebruik ze als kattenbak. En daar maken ze veel meer gebruik van dan van een officiële kattenbak.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: De kattenbak is een puinhoop na 1x gebruik van mijn poes.

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb verschillende soorten bakken. Dan kunnen ze kiezen. De hele grote, diepe en ovale wasteil wordt het liefste gebruikt.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie