Kat blijft sproeien

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Mikaela123456789
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2019 13:28

Re: Kat blijft sproeien

Bericht door Mikaela123456789 »

Maandag naar de dierenarts en daar is naar vragen. Maandag ook een afspraak maken voor een gedragstherapeut.

Hoop zo dat er iets gedaan mee kan worden!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat blijft sproeien

Bericht door Rik »

Je doet er in ieder geval alles aan. En als de gedragstherapeut het ook niet meer weet en niets helpt, is medicatie dat laatste redmiddel. Je wilt het normaal gesproken natuurlijk niet doen maar als je alles gedaan hebt zit er niets anders op.

Eerst even bespreken welke medicijnen dan het minste erg zijn en daarmee beginnen voordat het zwaarder geschut ingezet wordt is dan inderdaad wel zo verstandig.

Ik hoop ook dat de gedragstherapeut nog met wat ideeën kan komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat blijft sproeien

Bericht door Sifra »

Heb je ook speciaal voer voor stresskippen geprobeerd?
Bijvoorbeeld https://www.medpets.nl/dieetvoer+kat/?attribute=82-996
Zelf heb ik ook een kat gehad, die jarenlang in huis gesproeid heeft. (Achteraf verbaas je je erover dat je dat altijd geaccepteerd hebt, maar ja, je bent nou eenmaal gek op het beest.) Met de speciale zaklamp kwam ik erachter dat hij het eigenlijk altijd op vaste plekjes deed: een stukje muur in de keuken, de zijkant van de wasmachine, enz. Toen heb ik maar gewoon bij de fietsenboer en de wasmachineboer grote stukken karton gehaald. Onderaan geritst en omgevouwen als plasgootje en neergezet op de plaatsen delict. (Ik lig al bij voorbaat dubbel als ik bedenk wat de lezers van dit topic hiervan denken. Je zal maar overal stukken karton in je huis hebben staan. Ja mensen, dit is een huishouden van Jan Steen :lol: )
Misschien is het toch voor een paar plekjes in huis een soort van oplossing.
Wat nog opmerkelijk is, is dat het sproeien door mijn kater ophield na de dood van zijn moeder. Kennelijk zat er toch iets in de onderlinge verhouding dat het sproeigedrag triggerde. Let daar ook eens op bij je eigen katten.
Plaats reactie