Kitten 5 mnd druk en miauwt

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Repel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2018 22:51

Kitten 5 mnd druk en miauwt

Bericht door Repel »

Ik heb nu een week een kitten van 5 mnd. Mijn vriend zit momenteel aan boord en ik werk 40 uur per week, plus sporten in de avond. Hij eet en drinkt erg goed, maakt dagelijks gebruik van de kattenbak en is een enorme knufgelkont.

Nu is hij de laatst twee dagen extreem druk en miauwt erg veel ('s ochtends en 's avonds). Hij miauwt als hij ligt en als ie speelt, als ik weg ben of naast 'm sta. Ik weet niet of er iets met hem is of dat ie z'n maatjes mist (vorige eigenaren hadden een hond en een andere kat waar hij niet mee over weg kon).

Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Kitten 5 mnd druk en miauwt

Bericht door KiwiNL »

Ik denk dat hij aandacht wil. Dat arme beest zit hele dagen (en avonden) alleen. Gun 'm een soortgenootje zodat hij niet zo eenzaam is.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Kitten 5 mnd druk en miauwt

Bericht door Emmajoja »

Oef ja ik ben het eens met een extra kitten. Deze lijkt zich te vervelen en wil aandacht

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kitten 5 mnd druk en miauwt

Bericht door Mleen »

Eens met mijn bovenposters! Een maatje neemt denk ik veel van de dingen die je nu beschrijft weg! Een tweede kitten zorgt er ook voor dat ze lekker samen kunnen spelen, op een manier die een mens die niet kan bieden. Nu is je kitten ook nog jong en flexibel, hoe ouder je kat wordt hoe lastiger om er ooit nog eentje bij te nemen.

Wij hebben er hier ook twee, ze hebben zo onwijs veel steun aan elkaar!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten 5 mnd druk en miauwt

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ben het ook eens met mijn voorgangers . Dit katje is teveel alleen en verveelt zich. Niet alleen een kameraadje raad ik aan, maar ook voldoende afleiding in huis om zijn tijd te vullen. bv voerpuzzels, genoeg krab en klimgelegenheid, kartonnen dozen en de mogelijkheid om moeilijk bereikbare plekjes te verkennen om verborgen brokjes te zoeken. Je kunt ook drinkbakjes verspreid in huis neerzetten en een uitkijktoren voor het raam zetten zodat hij de buurt kan observeren.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten 5 mnd druk en miauwt

Bericht door pinguin »

Waarom is het kitten er gekomen als je 40 uur werkt en dan in de avond ook sport? Diertje is de hele dag alleen verveelt zich rot wil aandacht en een maatje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten 5 mnd druk en miauwt

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten 5 mnd druk en miauwt

Bericht door castratenkoor »

Is het een poes of een kater? Wellicht beginnen de hormonen ook op te spelen en zou castratie wel eens verstandig kunnen zijn.

Verder ben ik het eens met mijn voorgangers. Een kitten kan het beste opgroeien met een maatje. Als je echt geen tweede kat wilt, dan kun je je huis misschien opleuken met planken langs muren en loopbruggen langs plafond. Extra paal en/of ton - doe-speelgoed, b.v. speelrails. Zoveel mogelijk keuzes en uitdaging creëren!

Is er misschien een buurvrouw die als je weg bent elke dag een uurtje met hem/haar wil spelen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6810
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten 5 mnd druk en miauwt

Bericht door Dinky »

Qua leeftijd kunnen inderdaad de hormonen op gaan spelen. Zou daarom zeker castratie overwegen.

Daarnaast zou een leeftijdsgenootje erg welkom zijn, zeker omdat hij zoveel alleen zit.
Weet niet of de kat in het vorige huis al op leeftijd was? In dat geval kan het niet klikken daarmee te maken hebben. Een kitten heeft namelijk een heel ander energieniveau als een volwassen kat.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie