Maine coon vreemd gedrag bij naar bed gaan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Maine coon vreemd gedrag bij naar bed gaan

Bericht door Zotvanpoezen »

Nieuwe katten mogen van mij in het begin ook niet direct mee gaan slapen. Kwestie van de oudere ook een rustige nacht te gunnen en de nieuwe het huis eerst gewend te laten worden. Na een maand ongeveer laat ik ze ook meekomen. In het begin springen ze wild op het bed om te spelen, maar we doen alsof ze niet bestaan en geven geen kik. Zelfs al springen ze op en af het bed en laten ze ons niet met rust. Na een weekje half slapeloze nachten (want dat spelen duurt gelukkig niet de ganse nacht) wisten ze dat ons bed geen pretpark is, maar een plaats om te slapen! Geen enkele kat heeft ons lang wakker gehouden. Zelfs niet de kleine, speelse kittentjes.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Maine coon vreemd gedrag bij naar bed gaan

Bericht door pinguin »

Geef het de tijd ecgt zelf met oordoppen gaan slapen? Ook jij moet er aan wennen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Maine coon vreemd gedrag bij naar bed gaan

Bericht door KiwiNL »

Montymldn schreef: 28 nov 2018 09:28 Hij keek mij toen wel vreemd aan, met hele grote pupillen
Die pupillen zijn altijd zo groot als het donker is, niets vreemds aan.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Maine coon vreemd gedrag bij naar bed gaan

Bericht door Minoumi »

Grappig, dit herken ik wel. Minou begint ook te jagen rond bedtijd, het ene moment ligt ze mega lui languit op de bank en het volgende moment heeft ze grote alerte ogen en wiebelbillen ;)

Minou mag wel bij mij slapen, ik denk dat de overgang van passieve Sanne naar actieve Sanne (ik dus) haar ook triggert.
Ik knip regelmatig haar nageltjes om het spelen leuk te houden, we kunnen nu best wild spelen met zn tweetjes en dit doen we op bed altijd even. Wiebel met mijn tenen onder het dekbed, dan weer met mijn hand aan de andere kant dus Minou springt woest heen en weer ;)
Daarna ga ik slapen en meestal loopt zij een paar keer heen en weer. Ik denk dat jij hier na een paar nachten ook wel aan went.
Alleen de ochtend is hier nog niet zo prettig, Minou is om 6 uur wakker en dit maakt ze me duidelijk door op 1 cm van mijn gezicht te gaan zitten met haar koppie en heel hard te gaan spinnen.

Nouja, wie weet haal je er een tip uit?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Maine coon vreemd gedrag bij naar bed gaan

Bericht door nellebel »

Ha ha leuk om te lezen. Wij zijn altijd heel vroeg op, ook in het weekend meestal slapen de katten nog en maak ik hun wakker. Alleen Gijs is vaker al op. Guusje niet da's een grote slaap muts

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie