Mijn kat weent

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fidji
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:05

Mijn kat weent

Bericht door Fidji »

Hey iedereen! Sinds een maand hebben we een tweede vriendje erbij en hij maakt het gezinnetje compleet :thup:

Hij heeft wel een speciaal iets: af en toe weent hij.
Als ik eens boos op hem ben of als wij eens discussiëren dan weent hij. Of onlangs had hij tranen omdat ik onze andere kat meer aandacht gaf.
Zijn er nog katten die dit doen? Ben nieuwsgierig.
Fidji 28-03-2018 :cathappy: & Phantom 15-07-2018 :catani:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat weent

Bericht door castratenkoor »

Een kat huilt niet met tranen. Als je kat tranende ogen heeft zou ik ze maar goed in de gaten houden. Bij twijfel naar de dierenarts. Kan een ingroeiend haartje zijn oid.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Fidji
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:05

Re: Mijn kat weent

Bericht door Fidji »

castratenkoor schreef: 20 nov 2018 07:43 Een kat huilt niet met tranen. Als je kat tranende ogen heeft zou ik ze maar goed in de gaten houden. Bij twijfel naar de dierenarts. Kan een ingroeiend haartje zijn oid.
We zijn net bij de dierenarts geweest voor een check-up en hij heeft niks abnormaals gezien dus dat zal het niet zien. Maar zal het in de gaten houden ☺️
Fidji 28-03-2018 :cathappy: & Phantom 15-07-2018 :catani:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat weent

Bericht door Dinky »

Hier ook een poes met af en toe een vochtige ooghoek. Dit trekt ook altijd weer weg. Waarschijnlijk toch traanbuisje dat niet optimaal is door een iets plattere kop? Wel altijd iets om in de gaten te houden dat het niet een ontstoken oog is/wordt.
Maar dit staat los van huilen door emotie.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat weent

Bericht door pinguin »

Traanbuis was ook mijn gedachten kan zijn dat die iets verstopt zit maar kan ook iets anders zijn.
Hier heeft Simba net ook soms maar zijn traanbuis is niet verstopt. Dat weet ik omdat ze daar meerdere keren hebben getest door middel van contrast vloeistof onderzoek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Fidji
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:05

Re: Mijn kat weent

Bericht door Fidji »

Dinky schreef: 22 nov 2018 23:31 Hier ook een poes met af en toe een vochtige ooghoek. Dit trekt ook altijd weer weg. Waarschijnlijk toch traanbuisje dat niet optimaal is door een iets plattere kop? Wel altijd iets om in de gaten te houden dat het niet een ontstoken oog is/wordt.
Maar dit staat los van huilen door emotie.
Plattere kop? Kan je daar een voorbeeld van geven 😊 zoals bv een pers?
pinguin schreef: 23 nov 2018 08:16 Traanbuis was ook mijn gedachten kan zijn dat die iets verstopt zit maar kan ook iets anders zijn.
Hier heeft Simba net ook soms maar zijn traanbuis is niet verstopt. Dat weet ik omdat ze daar meerdere keren hebben getest door middel van contrast vloeistof onderzoek.
Kan je dat bij de dierenarts doen?
Fidji 28-03-2018 :cathappy: & Phantom 15-07-2018 :catani:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat weent

Bericht door Dinky »

Plattere kop is inderdaad bijvoorbeeld een Brits korthaar en meer extreem de pers ;-)Dinky is htk poesje maar heeft ook een plattere kop dan de ' standaard' poes
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Fidji
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:05

Re: Mijn kat weent

Bericht door Fidji »

Dinky schreef: 23 nov 2018 23:15 Plattere kop is inderdaad bijvoorbeeld een Brits korthaar en meer extreem de pers ;-)Dinky is htk poesje maar heeft ook een plattere kop dan de ' standaard' poes
Dan snap ik het 😃 hij heeft toch een spitser snuitje (blauwe rus). Maar ga het toch in de gaten houden, ik zou niet willen dat hij hier veel last van gaat ondervinden of erger..
Fidji 28-03-2018 :cathappy: & Phantom 15-07-2018 :catani:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat weent

Bericht door pinguin »

Dat kan je laten doen bij de dierenarts dan krijgt die contrast vloeistof in zijn oogje en dan word er geken hoe het zich verspreid.
Die vloeistof heeft een felle kleur waardoor het goed te zien is

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie