Ik snap mijn kat niet! Help

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Meike
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2018 09:47

Ik snap mijn kat niet! Help

Bericht door Meike »

Sinds een half jaartje hebben wij een onwijs lieve kitten, Ziggy.
Voorheen kwam ze altijd gezellig bij ons op de bank liggen en in bed slapen. Laatste weken is dit veranderd. Ze ligt heel veel naast haar kattenbak. We hebben toen de klep er weer opgezet omdat we dachten dat ze dat misschien fijner vindt.
Nu ligt ze heel veel midden in de woonkamer op het tapijt, gewoon pontificaal in het midden. Ze komt nauwelijks meer bij ons op de bank of in bed.
We hebben al gecheckt op blaasontsteking maar dat is het niet.
Ze is wel een maandje geleden gesteriliseerd, maar hier is al weer helemaal van genezen :)
Ze lijkt ook minder actief, als we met haar spelen speelt ze mee, maar verder doet ze eigenlijk niks behalve midden in de kamer liggen.
Ze kan overdag gewoon naar buiten, Savonds doen we het raam dicht ivm de kou.
Zou ze zich vervelen? Zou er iets anders kunnen zijn? Mist ze een speel maatje?
We snappen er helemaal niks meer van!
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ik snap mijn kat niet! Help

Bericht door KleinDraakje »

Misschien is ze aan het puberen? Katten veranderen sowieso na sterilisatie dus dat er iets verandert is niet gelijk reden tot onrust. Ik ben sowieso voorstander van minstens 2 kittens omdat het meestal op lange termijn ongewenste gedragsproblemen voorkomt. Overigens slapen onze drie kittens ook gewoon 16 uur per dag hoor 😄 maar die andere 6 uur rennen en springen ze wel rond
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ik snap mijn kat niet! Help

Bericht door Zotvanpoezen »

Hallo, ik veronderstel dat de da een volledig onderzoek gedaan heeft en dat dus een infectie of pijn uitgesloten is? Heeft ze binnen ook genoeg afleiding om te spelen en hoge plekjes? Je zegt dat ze de ganse dag naar buiten kan, misschien is ze gewoon te moe omdat ze heel actief geweest is als je niet thuis was. Toen mijn katten nog jong waren, konden ze ook uren spelen om daarna heel lang te slapen.
Een worminfectie kan ook een invloed hebben op haar gezondheid. Hou haar een beetje in de gaten dat ze goed blijft eten en geen diarree krijgt.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie