Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Adri
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2018 15:00

Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door Adri »

Hallo allemaal,

Ik ben Adri en door een ongeluk ben ik verlamd vanaf mijn borst. Wij (ik en mijn vrouw Regine) hebben 2 katten thuis.
Jambo is een maine coone van 2 jaar en Selfie is een raggdoll van 8 jaar. Ze zijn beide na mijn ongeluk in huis gekomen en negeren mij totaal. Ze roepen en evt aanraken heeft totaal geen effect op ze.

Hopelijk weten jullie waar dit gedrag vandaan zou kunnen komen, ik hoor graag jullie mening.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door KleinDraakje »

Wat is negeren? Kan je wel je armen nog gebruiken? Maak je wel eens oogcontact en ‘knipoog’ je dan met beide ogen naar ze? Veel katten zien dat als een teken van vertrouwen
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Adri
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2018 15:00

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door Adri »

Knipperen lukt met 2 ogen, hij kijkt mij alleen niet lang aan als ik knipper met mijn ogen. Mijn armen kan ik gewoon gebruiken allen mijn handen daar heb ik geen gevoel meer in.
Laatst gewijzigd door Adri op 15 okt 2018 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door castratenkoor »

Misschien vinden ze het geluid van de stoel eng?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door Rik »

Er kunnen ook nog veel meer dingen meespelen. Als je bijvoorbeeld in een rolstoel zit kan die intimiderend zijn. Wie geeft ze eten? Heb je het al eens met snoepjes geprobeerd? Wie speelt met ze? (Heb je bijvoorbeeld zo'n lange hengel met veren o.i.d.). Een beetje routine inbouwen waar jij ook onderdeel van bent kan al wonderen doen.

Roepen naar een kat heeft niet zoveel zin als de kat niet verwacht dat er wat te halen valt. In het begin zouden dat dus snoepjes kunnen zijn en op den duur aanhalingen en aandacht.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Adri
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2018 15:00

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door Adri »

castratenkoor schreef: 15 okt 2018 16:44 Misschien vinden ze het geluid van de stoel eng?
Momenteel lig ik in bed, dus dat zou het denk ik niet kunnen zijn.
Adri
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2018 15:00

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door Adri »

Rik schreef: 15 okt 2018 16:46 Er kunnen ook nog veel meer dingen meespelen. Als je bijvoorbeeld in een rolstoel zit kan die intimiderend zijn. Wie geeft ze eten? Heb je het al eens met snoepjes geprobeerd? Wie speelt met ze? (Heb je bijvoorbeeld zo'n lange hengel met veren o.i.d.). Een beetje routine inbouwen waar jij ook onderdeel van bent kan al wonderen doen.

Roepen naar een kat heeft niet zoveel zin als de kat niet verwacht dat er wat te halen valt. In het begin zouden dat dus snoepjes kunnen zijn en op den duur aanhalingen en aandacht.

Bedankt voor de tips, we gaan er zeker mee aan de slag!
Adri
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2018 15:00

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door Adri »

KleinDraakje schreef: 15 okt 2018 16:34 Wat is negeren? Kan je wel je armen nog gebruiken? Maak je wel eens oogcontact en ‘knipoog’ je dan met beide ogen naar ze? Veel katten zien dat als een teken van vertrouwen
Knipperen lukt met 2 ogen, hij kijkt mij alleen niet lang aan als ik knipper met mijn ogen. Mijn armen kan ik gewoon gebruiken allen mijn handen daar heb ik geen gevoel meer in. Dankje in ieder geval voor de tip!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door Rik »

Ja, ook op bed kun je wel wat met ze doen. Ik heb hier zelfs een kleine dunne stok met een touwtje waar Yuna helemaal gek op gaat. Maar ook een verenstok (stok met direct op het einde gekleurde veertjes) is een groot success. Maar je zult ze inderdaad eerst zover moeten krijgen dat ze ook op bed komen. En met snoepjes zou dat toch wel moeten lukken (als ze die lusten). Ik hoef maar even te kraken met het zakje met snacks-brokjes en ze komen al aangerend. Dus je moet iets vinden waarmee je hun aandacht kan trekken. En dan lekker met ze spelen. Als dat een routine wordt dan gaan ze je vanzelf "zien" en komen ze hier ook wel eens om vragen.

(Yuna ligt ook graag op mijn buik, als ik op bed lig, en dan speel ik met haar met een plastic rietje. Ze moet er natuurlijk niet mee vandoor gaan maar bij zoiets hebben ze wel aandacht voor je)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door nellebel »

Mijn katten zijn erg aanhankelijk totdat ik migraine aanval heb. Nu niet meer gelukkig, maar in het begin bleven ze ook op afstand dan. Ze begrepen denk ik niet wat er anders was. Zodra ik weer was opgeknapt was alles weer oké. Denk bovenstaande tips handig zijn om weer een nieuwe band met je katten op te bouwen. Ze merken toch dat de situatie anders is

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kat negeert mij (man met dwarslaesie)

Bericht door KleinDraakje »

Het is juist goed als de kat wegkijkt als je naar hem kijkt en knipoogt. Aan blijven staren is in kattentaal juist dominant, dan willen ze hun tegenstander wegjagen. Wegkijken daarentegen is een teken van vertrouwen.

Het lokken met snoepjes en dan met een hengeltje spelen is inderdaad een goeie tip!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Plaats reactie