Buren klagen over mijn katten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Buren klagen over mijn katten

Bericht door Rik »

Op zich zou ik het ook wel grappig vinden. Maar vreemde katten naar binnen of inderdaad op de auto lijkt mij ook minder.

Je moet je ook realiseren dat, ondanks dat het leuke aanhankelijke katten zijn, ze ervoor kunnen zorgen dat andere katten van mensen (bijvoorbeeld binnenkatten) gaan sproeien binnen, omdat jouw katten nét buiten voor rond lopen.

Ik denk dat als jouw katten binnen zouden sproeien omdat er vreemde katten bij de voordeur zitten, je dit ook niet zo leuk zou vinden. Zeker als je van alles probeert om dat tegen te gaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
pussycat01
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2018 09:33

Re: Buren klagen over mijn katten

Bericht door pussycat01 »

nellebel schreef: 02 okt 2018 14:44 maar als ze zo sociaal zijn zijn het ook geen echte boerderij katten zou ik zeggen. ik versta onder boerderijkatten, katten die je niet aaibaar e.d. zijn. en bedenk je.. ook al zijn het niet jouw katten die de overlast veroorzaken, zij zijn wel de katten die het makkelijkste te pakken zijn omdat de anderen vluchten. probleem kan ook zijn dat je katten zo vrij zijn dat ze bij anderen binnen wandelen. vrees ook dat de mensen die kwaad in zin hebben eerder in het donker toeslaan als overdag omdat het dan niet opvalt.
Heb ze als kittens bij een melkveehouderij opgehaald. Wilde er eigenlijk maar 1tje (een katertje omdat die makkelijker te helpen zijn). Maar vond zo zielig dat ik zusje ook maar meegenomen heb :-o Achteraf totaal geen spijt van want ze zijn zo leuk samen. Stuur nog weleens een foto's en filmpjes naar de boer en hij vindt het ook wel heel bijzonder om te zien hoe ze mee een rondje door bos lopen. Waren ze maar wat wilder naar vreemde toen. Dat was een stuk beter geweest. Maar ze vinden de aandacht leuk en zijn graag onder de mensen. Mss als ze paar keer nare ervaring hebben gehad dat ze mensen minder opzoeken. Met nare ervaring bedoel ik een plantenspuit en geen echte erge dingen :cry: .
pussycat01
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2018 09:33

Re: Buren klagen over mijn katten

Bericht door pussycat01 »

Rik schreef: 02 okt 2018 16:05 Op zich zou ik het ook wel grappig vinden. Maar vreemde katten naar binnen of inderdaad op de auto lijkt mij ook minder.

Je moet je ook realiseren dat, ondanks dat het leuke aanhankelijke katten zijn, ze ervoor kunnen zorgen dat andere katten van mensen (bijvoorbeeld binnenkatten) gaan sproeien binnen, omdat jouw katten nét buiten voor rond lopen.

Ik denk dat als jouw katten binnen zouden sproeien omdat er vreemde katten bij de voordeur zitten, je dit ook niet zo leuk zou vinden. Zeker als je van alles probeert om dat tegen te gaan.
Nee dat klopt daar zou ik ook niet blij mee zijn. Merk wel dat er meer buurtkatten 's avonds bij mij tegenover naar bos komen en dat deze dan soort van afspreken met mijn katten. Andere katten zijn vaak beetje alert en die van mij lopen er dan heel onbevangen naartoe. Andere kat weet zich dan niet echt een houding te geven maar geblazen ofzo wordt er niet. Meestal loop andere kat dan weg en wordt hij gevolgd daar die 2 van mij. Maar gaat er allemaal heel vriendelijk aan toe. Spelen doen ze niet haha maar vechten ook niet. Geen blazende katten met haren rechtop ofzo.

Ze zitten zover ik tot nu toe gehoord heb vooral bij de kinderen welke met ze spelen op de vensterbank en bij de mensen met de hondjes welke ze in het bos ook begroeten. Laatst vertelde een vrouw dat mijn katten net voordat ze aan rondje gaat beginnen bij haar op vensterbank gaan zitten met zo'n blik van; kom je nog naar buiten of hoe zit dat. Zij vindt het gelukkig erg leuk en heeft er totaal geen probleem mee. Als er bij haar bezoek is, is het bezoek ook vaak verrast hoe mijn katten bij haar op de vensterbank zitten.

Denk dat ik ze vanaf morgenvroeg binnen ga houden en alleen 's avonds als donker is naar buiten ga laten. Hoop dat ergste geklaag dan voorbij is.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Buren klagen over mijn katten

Bericht door pinguin »

Waarom niet je tuin afzetten en zo inrichten dat je een stukje bos in je tuin heb?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie