Ragdoll slaapt heel veel

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Monaco
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2016 13:52

Ragdoll slaapt heel veel

Bericht door Monaco »

Heb een Ragdollkater van 7 jaar gekregen van iemand die verhuist is. Hij is nu 6 weken bij mij maar slaapt bijna de ganse dag. Is dit normaal of uit verveling ? eten doet hij ook niet tijdens de dag, enkel wat droge voeding 's nachts. Ik probeer hem natvoer te laten eten maar zonder veel succes; hij kent dat niet.
Zou het een goed idee zijn om misschien één van de buitenkatten bij hem te zetten of een kattenspeeltje te kopen om hem wat afleiding te geven? maar welk dan ?
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Ragdoll slaapt heel veel

Bericht door KiwiNL »

Heb je helemaal geen speeltjes, een soortgenoot of leuke krab- en klimmogelijkheden in huis dan? Dan snap ik wel dat hij de hele dag slaapt: dat arme dier verveelt zich te pletter!
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ragdoll slaapt heel veel

Bericht door KleinDraakje »

Katten slapen zeker veel, volgens mij al gauw 18 uur van de 24 uur! Maar er zijn ook zeker 6 actieve uren. Speeltjes zijn sowieso goed voor een kat. Niet alleen een leuk speelgoed muisje wat hij zelf door de kamer kan meppen. Maar ook hengeltjes waarmee jij met hen speelt. Zo creër je ook een band samen. Zou niet zomaar een andere kat erbij zetten als hij dat niet gewend is. Gooi eens wat papieren propjes door de kamer. Of wat brokjes een voor een weggooien of verstoppen? Wc rolletjes doen het bij ons ook goed!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ragdoll slaapt heel veel

Bericht door Rik »

Eén van de buitenkatten kan een idee zijn. Maar je moet wel even kijken of je dan een goede introductie zou moeten doen. Dat moet je zelf even beoordelen door te kijken hoe ze op elkaar reageren. Het kan dan wel een idee zijn om één van die buitenkatten om te toveren tot binnenkat :) Maar het kan ook zijn dat hij niet meer op een maatje zit te wachten. Maar het kan ook heel goed uitpakken dat hij een tweede jeugd herleeft.

Anders moet je inderdaad zelf veel spelen met hem. Werd daar voorheen bij je kleinzoon ook gedaan? Of sliep hij daar ook de hele dag?

Verder kun je binnen ook nog wat meer afleiding maken. Aantrekkelijke vensterbank zodat hij maar buiten kan kijken. Cat tv opzetten op de tv (of een kat-aquarium). Een goede grote krabpaal waar hij zich lekker in kan uitleven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: Ragdoll slaapt heel veel

Bericht door evonne »

Ragdolls zijn vrij rustige, aanhankelijke katten. Het zijn doorgaans geen schootzitters, maar zijn wel altijd in de buurt te vinden, bij voorkeur naast je. Ze volgen je vaak als een hondje waarbij je moet opletten dat ze je niet voor de voeten lopen. Ze zijn heel sociaal, erg op mensen gericht, ontzettend nieuwsgierig en vriendelijk en blijven hun leven lang speels.

Dus ik weet niet hoe de kat leefde bij die vorige eigenaar ?

Het kan zijn dat hij natuurlijk zich verveeld maar kan ook iets onder de leden hebben.

wat betreft speelgoed: daar is heel veel keuze in bij ons waren ze altijd helemaal weg van speelgoed met katsnip erin
maar een balletje deed het ook erg goed.

verder hadden we grote krabpalen staan en niet te vergeten aandacht & borstelen is ook erg belangrijk
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
Plaats reactie