Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door Mila16 »

Hallo allemaal , 3 maanden terug heb ik een poesje op straat gevonden ,
Op internet gezet , geen chip hij was van niemand , poesje een week in de schuur gehad , heb toen ook gezegd als het klikt hou ik haar anders niet , het introduceren van de twee heb ik heel langzaam opgebouwd zeker wel 2-3 weken , waarbij poesje eerst een week in de schuur zat en na die week geuren uitgewisselt paar dagen lang , daarna de deur steeds op een kiertje met eten , en steeds verder de deur open , de laatste stap was bij elkaar en da steeds iets langer ,

Na 3weken waren ze goed aan elkaar gewend , en speelde ze ook samen in de tuin ,
Achter elkaar aan rennen , dit zeker wel 1a2 uur perdag, tot op de dag dat ik haar heb laten helpen , die kleine van 6 maanden, ze kwam na een paar uurtjes thuis met een rompertje aan , en de dag daarna had ze een blaasontsteking , omdat ze uuuuren in een hokje heeft gezeten voordat ze werd geholpen , de andere poes van net 2 stond raar te kijken , die dacht dat het een andere kat was ,
Na een paar dagen was het blazen naar die kleine gestopt


En wende de oudere kat aan die kleine die ondertussen niets kon , alleen kleine stapjes lopen en slapen en die kleine wilde alleen maar bij me op schoot .

Na 10 dagen mocht eindelijk dat ding uit , en vanaf die dag spelen ze ook niet meer normaal met elkaar , mila wil wel spelen die oudere kat van 2 , maar die kleine speelt veelste hard handig , gaat zich ook verstoppen en springt er boven op ,
En mila dan haar oren plat legt en gaat blazen , waarna die kleine dan toch weer door gaat , en ik haar uiteindelijk maar naar buiten doe om even stoom af te blazen


Waar komt dit opeens vandaan?

Wat is dit?

Rangorde bepalen ?

Ik weet het niet


En als mila dan wil spelen die oudere kat

Dan wil die kleine opeens niet

Mila is heel zachtaardig het zijn alle 2 vrouwtjes

Dit speelt nu al 6 dagen
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door KleinDraakje »

Hoe lang geleden heb je haar laten helpen? Ik zou het nog een paar dagen aankijken. Blazen, grommen en meppen hoort er even bij. Zeker als de kleine een gek pakje aan heeft en ineens anders ruikt. In de meeste gevallen komt dat wel weer goed!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door Mila16 »

6 dagen terug
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door Mila16 »

Laat ik het anders zeggen 6 dagen terug is dat pakje uit gegaan , en 13aug heb ik haar laten helpen
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door Mila16 »

Nu is het vooral de poes die geholpen is die vaak achter de oudere kat aanzit , net zat die oudere poes buiten die kleine komt aanlopen en ruikt even aan haar neus en gaat weer weg , 10 min later doet die oudere kat het bij die kleine en die deelde meteen een tik uit die kleine naar die oudere

Misschien komt het omdat ze nog een beetje last heeft van blaasontsteking?
Zelf merk ik niets van die blaasontsteking meer , al ruim 8-9 dagen is dat al weg , ze krijgt nog wel voor een week medicijnen metacam , en speciaal voer, de hightdefulucion ofzow, flinke blaasontsteking dus

Ik hoop dat dit gedrag over gaat

Ik durf ze niet alleen te laten als ik weg ben ,


Oja wat ook wel eens gebeurt is als die oudere kat op de bak zit dat ze dan rennend naar de bak gaat en haar op staat te wachten en dan de klep een paar tikken geeft als mila eruit wil

Ik vind dit zo raar

Ik kon ze voorheen gewoon alleen laten samen als ik weg was , en dat ruwe spelen kwam heel soms eens voor , maar nu is het toch wel 2-3 keer perdag
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door KleinDraakje »

Het kan ook zijn dat ze nu wat meer aan het puberen is en zich meer op haar gemak voelt. Dan durft ze meer te doen dan ervoor en valt het toevallig samen met het uitdoen van het pakje. Ik lees dat het twee kanten op gaat dus nog geen zorgen tot paniek. Zou ze alleen uit elkaar halen/laten als het tot bloedens toe vechten is.

Heb je genoeg hoge plekjes en verstop plekjes? Zodat een van beide zich terug kan trekken als ze dat willen?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door Mila16 »

Ik heb alleen een hoge krabpaal van 1,75 , en ruime woonkamer van 45 vierkante meter , plus de buiten deur staat hier altijd open zodat ze de tuin inkunnen ,

Die kleine gaat gewoon die grote staan opwachten , verstoppen , en als ze dan langsloopt dan springt ze vanuit de krabpaal naar mila om even wat tikken uit te delen , wat mila dan weer terug doet , vanochtend begon het al , eerst was het leuk en lief die kleine begroete mila en halfuur daarna ging ze alweer meppen


Ik denk dat ik die kleine voorlopig maar appart hou ,
En als ze zich op maar gemak voelt nu en zo tekeer gaat weet ik niet of ik haar ga houden,
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door Mila16 »

Wat ik alleen niet begrijp is dat de oudere kat naar die kleine blijft gaan , die kleine springt op de stoelen om te spelen , mila blaast dan met de oren plat , en 10 min later gaat ze weer bij die tafel zitten waar de kleine dan ook zit , het zal wel niet zo erg zijn als het lijkt denk ik , anders had mila zich wel verstopt
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door KiwiNL »

Dat meppen kan ook gewoon spelen zijn. Mijn katten liggen ook wel eens op de loer tot de ander langsloopt om elkaar te bespringen, maar dat is alleen maar speelsheid.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door Mila16 »

O oke , die oudere kat van net twee moet daar niets van hebben de mept en blaast terug ,

In de tuin wil die andere kat wel spelen , maar niet in de woonkamer , blijkbaar omdat ze zich dan opgesloten voelt, die oudere kat ligt nu opeens te slapen in haar mandje in de krabpaal , zodat die kleine haar met rust laat , dit gaat goed, die kleine slaapt alleen wel erg weinig , overdag2-3 uurtjes , terwijl kat van 2 overdag 10 uur slaapt,
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kat moet opeens niets meer hebben van de andere kat lijkt het wel

Bericht door Mila16 »

Even een update , de oudere kat ligt nu niet meer op de stoelen , maar wat hoger , of in haar hangmat die aan het raam hangt , vensterbank, of in haar mandje in de krabpaal. Daar word ze met rust gelaten , de kleine begint weer te spelen met mila in de tuin , dus het gaat de goede kant op ,

Enige waar ik nog mee zit is dat ze toch soms plasjes doet in de tuin , na 2-3 keer plassen begin je dit echt te ruiken , ook de buren , ik heb de kattenbak al buiten staan dan zonder klep , maar is er iets als bodembedekking waar katten niet op plassen? , op kiezelstenen plast ze ook , ze heeft een paar maanden op straat geleeft , ik ben bang dat ik dit nooit meer eruit krijg , net als 20 keer op een dag op het aanrecht springen , bolletjes brood in een plastic zak worden dan meegenomen en opgegeten in de kattenbak :shock:

Ze krijgt genoeg eten , is in 3 maanden tijd 500 gram aangekomen
Plaats reactie