Poes maakt me gek

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
BiancaS
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2018 06:53

Poes maakt me gek

Bericht door BiancaS »

Mila mijn poes van 1 jaar maakt me al maanden helemaal gek. Elke ochtend begint ze met krabben aan de deuren in huis. Ze begint met mijn slaapkamerdeur, dit varieert tussen 03.00 uur tot 07.00 uur. Als ik wakker ben begint ze aan de wc deur, waarbij ze blijft miauwen. Soms gaat ze daarna door naar de naastgelegen badkamerdeur.

Ik heb al van alles geprobeerd, badkamerdeur openzetten, ze kan daar geen kwaad doen, dus dat is op zich gen probleem. Wc deur openzetten, wcdeksel omlaag want ander drinkt ze uit de wc, dat leek een oplossing, maar de laatste tijd duwt ze die deur gewoon dicht en begint het krabben van voor af aan.

x op x oppakken en bij de krabpaal zetten, plantenspuit, dubbelzijdige plakband op de deuren, maar madam heeft er allemaal lak aan en gaat gewoon door. Mopperen, negeren, zelfs iets onverwachts haar richting opgooien ( niet op haar) het maakt haar allemaal niet uit.

Het gekke is, dit gedrag vertoont ze alleen s'nachts/ s'ochtends aan mijn slaapkamerdeur en dan het eerste uur na dat ik uit bed ben aan de wc en badkamerdeuren. De rest van de dag vertoont ze dit gedrag niet.

Ze krijgt genoeg aandacht, er is genoeg te spelen wat steeds wordt afgewisseld, en ik heb nog een 2 jaar oude kater Nino. Nino is blind, maar samen spelen ze goed.

Ik hoop dat iemand me advies kan geven want ik weet het even niet meer.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes maakt me gek

Bericht door Rik »

Normaal gesproken werkt er maar één ding. En dat is compleet negeren. Maar het kan wel tot 13-14 dagen duren voordat het gedrag dan overgaat maar je moet het wel volhouden.

Maar waarom laat je haar niet op de slaapkamer? Misschien wil ze dan gewoon bij jou zijn. Je zegt dat het altijd 's-ochtends is nadat je uit bed bent. Dan kan die slaapkamerdeur toch zeker wel open?

Een andere mogelijkheid is dat ze honger heeft. Wanneer krijgt ze 's-avonds voor het laatst eten? (of heeft ze altijd onbeperkt brokjes staan?) Zeker als ze eten krijgt nadat jij helemaal klaar bent (uur na opstaan) kan er bij haar een soort van tijdklok werken dat ze al ongerust begint te worden op het moment dat jij wakker wordt (of er net voor).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes maakt me gek

Bericht door castratenkoor »

Als het mijn poes was zou ik uitzoeken waarom ze 's nachts doet wat ze doet. En dan proberen daar op in te spelen. Heeft ze honger? Heeft ze 24/7 brokken staan of krijgt ze in porties over de dag? Dan zou je een extra portie natvoer kunnen geven voor je naar bed gaat. Of voedselverrijking - een traject maken met verstopte brokjes voor de nacht.

Of misschien helpt het als je een nieuwe krabton voor haar koopt en die voor je slaapkamer zet. Met een gedragen nachthemd van jou erin. Misschien voelt ze zich eenzaam.

Kwestie van dingen uitproberen denk ik. En probeer het positief te benaderen - ipv "poes maakt me gek" bekijken vanuit poes. "Poes heeft wat nodig".
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie