Zwiepen met de staart(gemengde signalen)

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
fluo88
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2018 14:08

Zwiepen met de staart(gemengde signalen)

Bericht door fluo88 »

Hoi hallo,
Ik heb net een week een kitten van nu 15 weken oud , het is een blauwe rus van een cattery vandaan met stamboom.

Het is een kanjertje en zoals een kitten hoort te zijn
Rennen vliegen zoeven slapen eten poepen.

Dit is allemaal prima en ze gedraagt zich dan ook echt als een kat.

Alleen het volgende..

Een echte schootkat is het niet bij mij ( wel bij de cattery) dit kan natuurlijk nog komen omdat ze er net een week is. Maar wat ik niet begrijp is :

Als ik mijn vinger uitsteek om te aaien dat geeft ze me vinger een kopje waaruit ik concludeer dat ze zin heeft in een knuffel.
Echter zodra ik dan ook vol overtuiging haar knuffel vind ze het voor 1a2 aaitjes heerlijk (spinnen en al)
Maar ineens slaat alles om en zwiept haar staart heftig van links naar rechts.. oortjes gaan opzij
En als ik dan niet meteen stop dan grijpt ze me.

Maar zodra ze me gegrepen heeft wat ze zachtjes doet begint ze te likken aan me hand en wil wil geaait worden..

Zodra ik weer begin sjeest ze er vandoor protesterend mauwen en al..

Ze kruipt een "veilige" zone in en ik zie haar niet voor uren.



Ik wil me lieve schatje begrijpen en wil er voor haar zijn.

Maar met deze gemende signalen weet ik niet zo goed wat ik moet doen.

Maak ik me druk om niets? Of is er toch iets wat ik anders moet doen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zwiepen met de staart(gemengde signalen)

Bericht door Rik »

Ja, je zult haar moeten leren lezen. Dat kost even tijd. Zeker voor iemand die niet veel ervaring heeft met katten.
fluo88 schreef:Als ik mijn vinger uitsteek om te aaien dat geeft ze me vinger een kopje waaruit ik concludeer dat ze zin heeft in een knuffel.
Nee, met kopjes geven (ook aan vingers) geven ze geur af aan objecten. Het wil niet automatisch betekenen "aai mij". Mijn solo-poes gaf vreemde mensen na een tijdje ook kopjes langs de benen maar wee iemands gebeente op het moment dat ze haar dan probeerde te aaien.

Het feit dat ze wel spint bij het aaien kan wel betekenen dat ze het wel lekker vind. Maar ik lees ook dat je het eigenlijk te hard of wild doet (of te ver naar de staart). Dat stimuleert de poes teveel. Of eigenlijk over-stimulatie. En dan kun je of een klauw verwachten of ze gaan in crazy-mode om dat erven van zich af te rennen. (Dit was ook ooit een keer op my cat from hell van Jackson Galaxy, je kunt daar clipje geloof ik buiten op youtube)

Dus ja, je moet bepaalde dingen goed leren lezen maar dat is ook wel weer leuk als je daar ontdekt.



Bekijk ook eens wat afleveringen van Jackson Galaxy. Dan leer je ook een heleboel over je kat en hoe die te lezen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
fluo88
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2018 14:08

Re: Zwiepen met de staart(gemengde signalen)

Bericht door fluo88 »

Hoi Rik,

dankjewel voor je antwoord.

ik ben inderdaad als een gek alle seizoenen van jackson galaxy aan het kijken, geniale man en heb er al heel veel aan.

inmiddels is er iets veranderd wat het aaien betreft,
nu komt ze dus eerst "kopjes geven" en geur afgeven zoals je zegt, rolt vervolgens half op haar rug met haar kinnetje de lucht in en heeft geeft een hele lieve zachte "miewrrr" als ik dan zachtjes met mijn vingers over haar kinnetje en kaaklijn aai vind ze dit blijkbaar heerlijk en begint te spinnen. het is wel nog steeds van korte duur (hooguit 5 a 6 aaitjes) dan begint die staart weer en houd ik op
dan kijkt ze me echt aan van waarom stop je nou :lol: maar als ik doorga hangt ze trappelend weer in me vingers.
om vervolgens me vinger eraf te likken :grin:

de staart is zoals jij al vermeld off limits, als ik daar in de buurt kom krijg ik gewoon een mep (zonder nageltjes)
maar dit is zeer duidelijk en kan ik dus iets mee hahaha.
het gekke is buikje aaien (superzachtjes) vind ze echt lekker maar ook van korte duur.

ik denk dat ik gewoon wat meer geduld moet hebben :eshifty:
en ik ben van mezelf echt 105% ADHD en ik heb het idee dat me schatje dit aan het overnemen is.

ik ga proberen mezelf eens wat meer tot rust te brengen voordat ik haar ga aaien misschien helpt dit ook
fluo88
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2018 14:08

Re: Zwiepen met de staart(gemengde signalen)

Bericht door fluo88 »

kleine status update :grin:

als ik mezelf tot rust breng en een ehh "zen"status bereik hehe
blijft de poes lekker liggen zonder zwiepen van de staart
en kan ik haar heerlijk aaien

ze rent niet meer weg en begin zeer luid te spinnen en kroelen.

dus ik denk dat het 100% aan mijn energie te danken is en de poes een "overload" kreeg

nogmaals thanks
Plaats reactie