Kater bijt en krabt, verveling?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Channiepannie1993
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2018 22:37

Kater bijt en krabt, verveling?

Bericht door Channiepannie1993 »

Hoi allemaal.
Ik heb echt even advies nodig. Ik heb nu sinds een jaar een kater via via overgenomen.
Nu is het zo dat hij in dat jaar continu bijt en krabt. Ik word er ondertussen een beetje gek van.
Hij valt echt handen en voeten aan en flink ook (al 2 keer antibiotica nodig gehad)

Nu heb ik gister het asiel gebeld voor advies. Hun denken dat het verveling is en dat ik een kat erbij moet nemen.
Ik werk fulltime dus ben inderdaad niet heel vaak thuis.
Helaas is mijn huis echt te klein voor een tweede kat..

Hebben jullie nog tips voor mij? Anders ben ik genoodzaakt om hem weg te doen en dat gaat echt tegen mijn gevoel in.. :-(
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater bijt en krabt, verveling?

Bericht door castratenkoor »

Je zou kunnen proberen je huis spannender te maken voor hem, meer uitdaging zeg maar. Heb je een muur waar je een klimmuur van kunt maken, trapsgewijs zit- en ligplanken zodat hij tot het plafond kan.

Speelgoed zoals een speeltunnel of een speelrails. En een flinke krabpaal en/of krabton. Zelf zoek ik buiten altijd veren voor de katten, van die grote vleugelpennen. Nachtje in de vriezer om eventueel ongedierte te doden en dan met een stuk of tien met een touwtje bij elkaar knopen. Beter geen elastiekje gebruiken - als hij dat sloopt en opeet kan dat heel gevaarlijk zijn voor de darmen.

Heb je een tuin of balkon waar hij op kan? Wat je veilig kunt maken met kennelplaten of catproof net.

Hij is al volwassen en vertoont solo-kat-gedrag. Ik denk dat een tweede kat, de kans groot is dat hij die niet accepteert. Dat hij dat enorm dominant gaat zijn. Want dat gedrag vertoont hij ook naar jou toe. Je zegt dat je daar te klein voor behuisd bent, dat maakt de kans groot dat hij de tweede kat het leven zuur gaat maken. Dus eerlijk gezegd zie ik daar de oplossing ook niet in.

Probeer vanuit de kat te denken en je huis rond te kijken, hoe kan ik hem blij maken en spannende dingen voor hem bedenken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater bijt en krabt, verveling?

Bericht door nellebel »

leefde de kater op zijn vorige adres alleen of met een andere kat? als hij daar ook alleen leefde denk ik dat een kat erbij zoals dinie schrijft niet helpt, dan is hij zo gewend om alleen te zijn. dan is het vooral het leven voor hem spannender maken.
hoe oud is hij eigenlijk? jonge katten zijn ook makkelijker om een katje bij te plaatsen. wat betreft ruimte hebben 2 katten niet veel meer nodig als 1 kat hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kater bijt en krabt, verveling?

Bericht door pinguin »

Wat is de geschiedenis van de kat voor je hem nam?

Wanneer is die voor het laatst na gekeken door een dierenarts? Gedrags verandering kan ook medisch zijn.

Verder eens met wat hier boven is geschreven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie