Soof mager ondanks goed ontwikkelde eetlust :(

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Soof mager ondanks goed ontwikkelde eetlust :(

Bericht door Rik »

Ja, kip en kalkoen KVV gaat er hier ook altijd goed in. Maakt niet uit welk merk. Maar vis schijnt dus inderdaad een probleemsoortje te zijn. Bono eet het wel maar Yuna weigert het van alle merken.

Hier krijgen ze afwisselend KVV en natvoer. Dan weer een paar weken KVV en dan weer natvoer van Cat Lovers Gold. Momenteel ben ik ook bijna door de KVV heen. Heb nog een paar vis en die carnibest. Die krijgt Bono dan en dan krijgt Yuna of CLG of een hamburgertje KB (KB KVV in de vorm van 50gr hamburgertje met kip en compleet). Handig want die kleine schijfjes zijn snel ontdooit. Volgende week maar weer eens een bestelling plaatsen.

Van KB en BARFmenu lusten ze bijna alles. Yuna lust alleen de KB lam (en vis) niet maar ik zag dus dat er in de KB lam pens in zat (terwijl die wel bij de kat stond). Bono eet alles :) Ook de KB compleet bevat pens (terwijl de KB compleet sensitive geen pens bevat). Maar mijn ervaring is dat de individuele diersoorten hier beter gegeten worden dan de compleet worsten (hoewel Bono allee vreet). En KB, BARFmenu en Alaska hebben samen genoeg variatie met de diersoorten (eend, konijn, fazant, duif etc. etc.).

Dinabarf kende ik nog niet. Ik zie dat dat uit België komt (niet zo goed te krijgen hier in Nederland denk ik?).

Power of Nature is ook niet zo goed te krijgen. En uit Duitsland betaal je je blauw aan verzendkosten ;)

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Soof mager ondanks goed ontwikkelde eetlust :(

Bericht door MayaEnKoen »

Goh, ik had gedacht dat juist de vis een feestje voor ze zou zijn (vind het zèlf zelfs nog smakelijk ruiken 😄 nou ja, als hij echt niet op gaat kan 't dus altijd hier op een toastje... 😁)

Ik heb al mijn KVV via de site versvoer.nl besteld.. stond er dus niet bij stil dat Dinabarf uit België komt... (twijfel ook of deze wel echt zo geschikt is voor katten, maar ben wat aan het uitproberen.. wou in elk geval een hoefdier ertussen. Is Lam dan beter over het algemeen?)

En ja, die Power of Nature.. daar ben ik op gekomen via alle info en links die ik hier ol dit forum heb gevonden/gekregen.. Ik heb nu nog een restant Applaws brokjes, maar wou op deze overstappen hierna. Nog niet daadwerkelijk besteld dus.. Zal eens zien hoe die verzendkosten uitpakken. Bedankt voor de waarschuwing 😉

Hoewel, misschien zoals je zegt beter afwisselen met natvoer en brokjes helemáál schrappen uit het menu... 't is meer dat ik daar zelf psychologisch nog niet aan toe ben 🙄
(voelt op de één of andere manier veilig om brokjes achter de hand te hebben.. ook omdat dat kan blijven staan als ik niet de hele dag kleine beetjes KVV aan kan bieden (grotere porties die in 2 of 3 keer gegeven kunnen worden gaan er nog niet in, in elk geval bij Maya niet).
Nú heb ik nog vakantie... 😏
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Soof mager ondanks goed ontwikkelde eetlust :(

Bericht door Siris »

Ik weet niet wat voor vis wordt gegeven, maar in tonijn zit niet veel voedingswaarde. En ik zou niet te vaak vis geven, vanwege t zinkgehalte in vis
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Soof mager ondanks goed ontwikkelde eetlust :(

Bericht door Rik »

Siris schreef:Ik weet niet wat voor vis wordt gegeven, maar in tonijn zit niet veel voedingswaarde. En ik zou niet te vaak vis geven, vanwege t zinkgehalte in vis
Dat is niet zomaar vis. Dat is KVV vis. Wordt ook geadviseerd om 1x per week te geven voor de omega 3 vetzuren en selenium. Het overigens nooit tonijn. Het is vaak een mix van zalm, sardientjes en haring.
MayaEnKoen schreef:Hoewel, misschien zoals je zegt beter afwisselen met natvoer en brokjes helemáál schrappen uit het menu...
Als je verder gewoon wel de hoofdmaaltijd KVV of natvoer hebt kun je de brokjes nog gewoon wel als backup aanhouden. Alleen even kijken of ze geen last hebben als ze tegelijk brokjes en KVV op hebben. Dat schijnt verschillend te verteren en sommige katten kunnen daar wat last van hebben, hoewel ik dat hier nooit gezien heb (maar dan weet je het in ieder geval).

Power of Nature is volgens mij op 1 plaats online ook in NL te bestellen. Maar DE is wel goedkoper maar moet je inderdaad op de verzendkosten letten (ik zag €9 staan onder de 30kg).

Bij bestellen van KVV moet je even opletten dat er geen pens in zit. Op http://www.dinapet.be/dinabarf.html kun je zien of het geschikt is voor de kat. In de mix met konijn bij dinanarf zit dus wat pens maar de mix met paard weer niet. Niet alle katten eten pens. In alle enkelvoudige (1 diersoort) kvv van dinabarf zit geen pens. In KB lam zit ook pens. En KB compleet ook. Maar verder kun je alles van KB hebben voor de kat. Ik bestel het bij https://www.animalfoodexpress.nl/kvv/kv ... atten.html

Over het algemeen is het zo als je KVV van een diersoort geeft dat je dan het beste verschillende diersoorten af kunt wisselen zodat ze van alles genoeg binnen krijgen. Anders heb je de complete worsten waar al meerdere diersoorten in zit. Maar dan is het dus de vraag hoe die gegeten worden. Hier aten ze de BARFmenu cattery overigens ook.

Laatste keer had ik van BARFmenu een doos met 20x 250gr worsten. Dat heb ik ook al eens van Alaska gehad. Daar zit dan van alles in en heb je dus variatie.



Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Soof mager ondanks goed ontwikkelde eetlust :(

Bericht door MayaEnKoen »

Siris schreef: 08 jul 2018 22:41 Ik weet niet wat voor vis wordt gegeven, maar in tonijn zit niet veel voedingswaarde. En ik zou niet te vaak vis geven, vanwege t zinkgehalte in vis
Deze heb ik nu:
http://www.versvoer.nl/zalmmix-per-kilo-544.html
En inderdaad, idee is om één keer per week vis te geven.
Op vrijdag natuurlijk ;-)
Rik schreef: 08 jul 2018 22:47 Over het algemeen is het zo als je KVV van een diersoort geeft dat je dan het beste verschillende diersoorten af kunt wisselen zodat ze van alles genoeg binnen krijgen. Anders heb je de complete worsten waar al meerdere diersoorten in zit. Maar dan is het dus de vraag hoe die gegeten worden. Hier aten ze de BARFmenu cattery overigens ook.

Laatste keer had ik van BARFmenu een doos met 20x 250gr worsten. Dat heb ik ook al eens van Alaska gehad. Daar zit dan van alles in en heb je dus variatie.
Ja, dat van die diersoorten had ik begrepen (vandaar dat ik er een hoefdier bij wilde).. en inderdaad, ik geef nu liever één diersoort per keer om te zien hoe ze reageren.
Die BARFmenu klinkt wel goed om er bij te hebben.. later eens uitproberen.
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Soof mager ondanks goed ontwikkelde eetlust :(

Bericht door Rik »

Ja. Die vettevis mix van KB laat Yuna dus staan. Soms in de ochtend, als ze honger hebben en het is vers uit de diepvries (en nog koud uit de ijskast), eet ze nét een portie maar ze kan dan ook de laatste paar gram laten staan (voor Bono ;) ). Maar 's-avonds trapt ze daar dan niet meer in en neemt geen hap meer. Dus vis KVV is niets voor haar. Ze eet wel een losse sardien en sprotjes. En in Cat Lovers Gold zit ook vis (Kip, Lam en Zalm) dus daar moet ze het dan mee doen wat vis betreft.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie