Na heel af en toe eens meelezen op 't forum (ik vind al jullie verhalen over jullie poezenkinderen zo leuk

Mijn lieve Sofie van nu net 3 blijft na onderzoek bij de dierenarts en in principe constante aanvoer van voedsel erg dun. Het 'lijkt heel wat' omdat ze semi-langharig is en ze dus voorzien is van weelderige zwarte lokken, maar onder al die fluffiness voel ik toch echt uitstekende heupjes en ribbetjes. Ik realiseer me dat sommige katten, net als mensen, allemaal een verschillend postuur hebben; Sofie kan wellicht gewoon tenger van nature zijn, maar ik vind het niet oke dat ik haar botten kan voelen. Ik vind het bovendien heel erg, omdat ik goed voor haar (probeer te) zorg(en); ze zit nooit zonder voer, water of liefde. Wormen of vlooien heeft ze niet, want daarin handel ik preventief en wordt ze altijd op gecheckt. Ze is gevaccineerd, gesteriliseerd en voor zover ik weet nog steeds goed gezond. Ze is altijd energiek en kwiek, ze rent de hele dag achter nepmuizen, vliegen, blaadjes, balletjes of katten in de buurt aan en besluit vaak pas te gaan slapen als ik naar m'n werk ga of 's avonds zelf ook m'n bed in stap.
Qua voer geef ik haar meestal Perfect Fit en ik geef haar ook af en toe natvoer, al lijkt het me slim om dat wat op te schroeven naar vaker in de week. Ik vind het lastig om de juiste voeding te vinden voor haar en te bepalen hoeveel ik haar moet geven. Ik wil haar niet 'overvoeren' oid, ondanks dat ik weet dat katten oha stoppen met eten als ze verzadigd zijn. Sofie echter niet, haar eetlust is enorm; als het aan haar ligt scharrelt zo zo al het vlees dat hier in huis is op en eet dit zonder pardon op. Ze attendeert me er bovendien op als ze wil eten (het 'bodem is in zicht' fenomeen) en als ik eten aan het maken ben staat ze vooraan, ze is wat dat betreft onverzadigbaar. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ze een ongezonde fascinatie/relatie heeft met voedsel, dat is bij haar vorige baasje niet helemaal goed gegaan, dus dat is een dingetje waar ik om moet denken.
De dierenarts heeft me nooit advies gegeven over voeding, heeft ook nooit gezegd dat ik Soof meer moet geven of dat ik van voer moet switchen, maar ik merk dat het me dwars begint te zitten dat ze zo dun blijft. Ze heeft trouwens wel een consistent gewicht, ze komt niet aan, maar ze valt ook niet af. Dat leek me wel belangrijk om erbij te vertellen.
Ongetwijfeld is er erg veel informatie over voer te vinden op het forum, ik zal zo even rond gaan neuzen, maar wilde toch ook graag rechtstreeks wat advies inwinnen. Hebben jullie tips voor Sofie en mij?