Mijn kat is dwingend, dominant en stalkt.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Mijn kat is dwingend, dominant en stalkt.

Bericht door Siris »

Hoe is t nu met jou? Zit je al wat beter in je vel?
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: Mijn kat is dwingend, dominant en stalkt.

Bericht door Claudia69 »

Ik zou eerder denken dat de kat die je te aanhankelijk vindt als een kitten achter je aan loopt. Heb er ook zo eentje. Is een asielkat die heel erg vaak om aandacht vraagt. En om eten als de bak leeg is. Maar dat doen ze hier allemaal op hun manier. De ene wordt wild en begint de rest te bestoken tot er voer in de kom ligt, de andere komt babbelen en flemen, en de aanhankelijke kat komt gewoon op mijn klavier liggen ronken en draaien tot hij mijn aandacht geeft en gaat dan richting kom om aan te geven dat hij me nodig heeft. Katten... ze laten je soms draven :-)
Als er eentje te opdringerig wordt, ze ik hem of haar gewoon op de grond met een 'hop' en richt mijn aandacht dan op dat waarmee ik bezig was, niet op hen. Ze weten intussen dat het dan tijd is om het af te bollen. Gewoon consequent zijn en altijd hetzelfde doen en zeggen. Katten zijn eigenlijk best wel naar je hand te zetten.
Laatst gewijzigd door Claudia69 op 31 mei 2018 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: Mijn kat is dwingend, dominant en stalkt.

Bericht door Claudia69 »

Wat korreltjes betreft, ik weet niet welke brokken je geeft, maar de brokken die ze hier krijgen (Royal Canin Fit 32) gaan meestal zonder veel kruimels naar binnen. Het zijn ronde brokken met een gaatje erin (donutvorm). Misschien moet je dus eens een andere vorm van brokken proberen.
Dribbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2018 18:35

Re: Mijn kat is dwingend, dominant en stalkt.

Bericht door Dribbel »

Dag allemaal,

Excuses dat ik wat laat reageer. Ik zal alles rustig doorlezen en kijken tot in hoeverre ik iets met jullie tips / ideeën / meningen kan. Hartelijk dank hiervoor.

Leuk om te horen @Nellebel; ik zal ook eens op zoek moeten gaan naar nieuw speelgoed. Probleem is dat ze bij mij weer snel verveeld raken qua speelgoed en soms ook niet willen spelen ( terwijl ik juist dan klaarsta lopen ze gewoon weg of doen ze niks. :) )

Het is denk ik een combinatie van stress / spanning, schuldgevoel ( als ik eens geen zin heb om haar op mijn schoot te hebben / nemen ) en dat ik haar 'staren' wellicht verkeerd interpreteer. Ik vind het zielig als ik haar dan geen 'aandacht' geef en ik krijg de indruk dat ze staart omdat ze zich verveeld.

Voel me wel wat schuldig dat ik af en toe geïrriteerd reageerde, maar niemand is natuurlijk perfect.

Oh ja; die tip van optillen en op de grond zetten; werkt. Dat vind ik een goed idee. Bedankt ( voor degene die dit idee naar voren bracht ).

@Claudia69; inderdaad. Ik wissel af en toe af met het soort kattenvoer. Met de overige merken lieten ze de 'bodem' niet staan.
Ik krijg nu wel de indruk dat ze 'snappen' dat ze het bakje helemaal op moeten eten, maar het hangt er wat vanaf.
( Moet het even afwachten, want ik heb nu weer een ander merk kattenvoer. )
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Mijn kat is dwingend, dominant en stalkt.

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Het zou fijn zijn als jij en je katten een harmonieus geheel worden. Ik hoop wel dat het jezelf lukt om een mind switch te maken en je er bij neerlegt dat katten niet te drillen zijn.

Met de opmerking, dat ze nu wel snappen dat ze het bakje helemaal moeten opeten, maak ik me toch wat zorgen. Dit is niet kat eigen en past meer bij het karakter van een hond.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie